Vellykkethetsgrad ivf Riksen

Mia83

Glad i forumet
Hei

Var på forsamtale idag og det er bestemt at vi skal igang med ivf. Har manglende eggløsning og en tett eggleder. Det er stor pågang og vi kommer nok ikke i gang før i oktober sa legen. Helt fullt.
Skal ha lang protokoll, det er det som er standard sa legen.
Gruer meg skikkelig til å starte på hormoner.
Har alle dere som har gått på hormoner opplevd bivirkninger?
Også lurte jeg på hvor mange av dere som fikk ivf på riksen lyktes på første forsøk? Og hvor mange måtte ha flere?
Legen sa at det positive i min situasjon var min alder. 40% sjanse for graviditet ved første forsøk. Totalt 70% etter 3 forsøk.
Håper virkelig jeg blir gravid ved første forsøk.

Jeg har hatt lang protokoll alle forsøkene, og hatt veldig lite bivirkninger. Synarela gjorde meg litt mer emosjonell i en uke eller to, og kanskje bittelitt varmere, men det er stort sett det. Jeg har syntes at alle medisinene har vært helt ok og har ikke gruet meg til noen av de. :)

Vedr. Lutinus/Crinone (progesteronstøtte etter uttaket) foretrakk jeg Crinone. Denne skal kun settes 2 ganger pr dag mot 3 for Lutinus. Litt ok å slippe å styre med det gjennom arbeidsdagen.

Jeg ble gravid nå på 3 forsøket. Vi hadde også veldig gode odds (problemet var spermen), men har vært igjennom noen runder allikevel. Ble beroliget av at legen sa at like mange blir gravide på 3 forsøk som på 1.

Ikke minst, det er SÅ verdt det uansett! :)

Ønsker deg masse lykke til! Håper den sitter raskt! :D

Gratulerer så utrolig mye. Det må være en helt ubeskrivelig følelse å bli gravid etter så my strev. Kos deg og nyte det :)

Hvor ofte du må ta Crinone eller Lutinus kommer an på hvor mye progesteron de mener at du trenger, ikke hvilket merke du tar.
1 stk Crinone inneholder 90 mg progesteron.
1 stk Lutinus inneholder 100 mg progesteron.

Jeg foretrekker Lutinus, siden den gir meg mindre lokale bivirkninger enn Crinone. I tillegg til at den er billigere. :) Jeg har brukt progesteronstøtte etter eggløsning i hver syklus i over ett år nå. Jeg skal ta 300 mg per dag så jeg tar rett før jobb, rett etter jobb og rett før leggetid. Det er ikke veldig nøyaktig at det må være helt like lang tid mellom hver dose, progesteron svinger naturlig i kroppen og.

Jeg kan ikke svare deg TS, jeg skal i gang med medisiner fra midten av juli, mitt første forsøk, ved Ullevål. Så jeg er utrolig spent selv. Lykke til til deg!

Jeg hadde så og si ingen bivirkninger av medisinene og har hatt to helt smertefrie uttak. Hos oss lå problemet i dårlig sædkvalitet så da er oddsen for å lykkes ganske god. Ble gravid på 2 forsøk, men det var dessverre utenfor livmor. Ble deretter gravid på neste innsett med fryseegg og har nå en herlig gutt på 5 mnd:-) Masse lykke til! Det er så utrolig verdt det når man lykkes, så hold ut selv om du kanskje må gjennom noen runder før en spire fester seg!

Ble gravid på første forsøk, men mistet. Hadde en kjemisk graviditet på fryseforsøk.

Lang protokoll.

Har hatt 2 uttak. Ble gravid på andre, tredje og fjerde innsett. (MA/SA andre og tredje dessverre).

Jeg har hatt to ferskforsøk ved Riksen å klaff på begge. Har to barn nå. Lykke til. Håper du å er like heldig :) langt regime

Har hatt 1 ferskforsøk på Riksen foreløpig.

Lang protokoll- så og si ingen bivirkninger på hormonstimuleringen.

ICSI:
Dårlig sæd + tette eggledere + endometriose.

Veldig bra uttelling med 12 egg på uttak og 6 egg som forble brukbare.

Det ble 5 eskimoer som vi skal begynne med til høsten :)

Lykke til! :)
Om det ikke går på første forsøk, prøver du igjen :)
Premien er såååå verdt det ;)

1 fersk og 1 frys ved Ullevål nå etter jul. Vanlig lang protokoll, IVF. 10 egg ut, 7 befruktet, 1 inn og 2 på frys.

Ble ikke gravid på fersk, men gravid på frys (begge satt inn). Mistet ca 5+3 dessverre. Det til tross for høy hcg, og alt virket normalt.

På'n igjen nå i aug.

Back
Topp