Vellykket svangerskap etter MA?

Belka87

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Syns jeg ofte her inne leser at mange som har opplevd MA, gjerne opplever en SA i påfølgende graviditet. Og da begynner jeg jo å lure litt, er det bare et inntrykk jeg har fått eller er det reelt.

Hvor mange av dere som har opplevd MA har hatt et vellykket svangerskap neste gang?
 
Syns jeg ofte her inne leser at mange som har opplevd MA, gjerne opplever en SA i påfølgende graviditet. Og da begynner jeg jo å lure litt, er det bare et inntrykk jeg har fått eller er det reelt.

Hvor mange av dere som har opplevd MA har hatt et vellykket svangerskap neste gang?

Jeg hadde en MA i uke 13. Ventet en mnd, ble gravid igjen mnd etter det og fikk en frisk gutt til termin :)
 
Jeg hadde en MA i uke 13. Ventet en mnd, ble gravid igjen mnd etter det og fikk en frisk gutt til termin :)

Takk for svar ❤️
Er så utrolig godt å høre om de det går bra med etter slike opplevelser ❤️
Føler ofte man bare hører om de det går galt for gang på gang.
 
Takk for svar ❤️
Er så utrolig godt å høre om de det går bra med etter slike opplevelser ❤️
Føler ofte man bare hører om de det går galt for gang på gang.

Jeg har venninner som også har hatt MA og ikke hatt noen SA/MA etter det. Håper det går veien for deg også :)
 
Jeg har venninner som også har hatt MA og ikke hatt noen SA/MA etter det. Håper det går veien for deg også :)

Så godt å høre.
Håper det jeg også :)
 
Syns jeg ofte her inne leser at mange som har opplevd MA, gjerne opplever en SA i påfølgende graviditet. Og da begynner jeg jo å lure litt, er det bare et inntrykk jeg har fått eller er det reelt.

Hvor mange av dere som har opplevd MA har hatt et vellykket svangerskap neste gang?
Jeg hadde en MA i april, ble gravid igjen i Juni, og er nå 17 uker på vei, og alt ser bra ut, så nå tror jeg at dette går rett vei :Heartpink
 
Jeg hadde en MA i april, ble gravid igjen i Juni, og er nå 17 uker på vei, og alt ser bra ut, så nå tror jeg at dette går rett vei :Heartpink

Så godt at det klaffet fort igjen og at alt ser bra ut. Gratulerer så mye ❤️❤️
 
Hatt to MA etterhverandre, og er nå gravid for 3 gang :) så blir spennende å se om det går på 3 forsøk her. Ellers går det bra for de aller fleste etter den første MA/SA. Det er fortsatt vanlig å miste to ganger, men jeg har definitiv inntrykket at de fleste får vellykket etter et tap. Noen må bare gjennom litt mer dritt før det klaffer :)

Lykke til videre ❤️
 
Jeg har opplevd begge deler. Så det kan absolutt gå veldig bra å...
 
Hatt to MA etterhverandre, og er nå gravid for 3 gang :) så blir spennende å se om det går på 3 forsøk her. Ellers går det bra for de aller fleste etter den første MA/SA. Det er fortsatt vanlig å miste to ganger, men jeg har definitiv inntrykket at de fleste får vellykket etter et tap. Noen må bare gjennom litt mer dritt før det klaffer :)

Lykke til videre ❤️

Håper at alle gode ting er 3 for deg og at du slipper mer dritt nå og i fremtiden.
Gratulerer med ny spire, den skal holde hele veien ❤️
 
Hadde en MA som ble oppdaget i uke 12 for to år siden, ble gravid i pp5 etter det, og hadde et helt ukomplisert svangerskap. (Sånn bortsett fra at jeg var et nervevrak uten like fram til ca halvveis, og jeg kjente liv daglig.)
 
Jeg har kommet meg til 12+5 uten at noe har skjedd, på mandag var det liv på ul. Jeg er optimistisk denne gangen. Har hørt om andre som har mistet en gang og så fått en baby etter det, så jeg tror man skal være fryktelig uheldig for å oppleve det flere/mange ganger. Jeg håper du slipper å miste igjen ❤
 
Hadde en MA som ble oppdaget i uke 12 for to år siden, ble gravid i pp5 etter det, og hadde et helt ukomplisert svangerskap. (Sånn bortsett fra at jeg var et nervevrak uten like fram til ca halvveis, og jeg kjente liv daglig.)

Tusen takk for svar. Godt å høre at det gikk bra på neste ❤️
Kjenner selv på at jeg trolig vil ha nervene tjukt smøret utenpå neste gang.
Må jo bare prøve å være positiv :)
 
Jeg har kommet meg til 12+5 uten at noe har skjedd, på mandag var det liv på ul. Jeg er optimistisk denne gangen. Har hørt om andre som har mistet en gang og så fått en baby etter det, så jeg tror man skal være fryktelig uheldig for å oppleve det flere/mange ganger. Jeg håper du slipper å miste igjen ❤

Godt å høre at alt ser bra ut :)
Husker deg godt fra aprilgruppa :)
Ja, du har nok rett i at det er Max uflaks dersom man mister flere ganger. Man har vel en tendens til å krisemaksimere litt når man går igjennom det og rasjonell tankegang flyr litt ut av vinduet.
Får bare krysse fingrene for at den sitter neste gang :smiley-angelic001
 
Godt å høre at alt ser bra ut :)
Husker deg godt fra aprilgruppa :)
Ja, du har nok rett i at det er Max uflaks dersom man mister flere ganger. Man har vel en tendens til å krisemaksimere litt når man går igjennom det og rasjonell tankegang flyr litt ut av vinduet.
Får bare krysse fingrene for at den sitter neste gang :smiley-angelic001
Ja, jeg vet, det er så tungt å miste, og jeg føler man blir litt programmert til å tenke at man kommer til å miste igjen, når det først har skjedd. Men klarer du å tenke at det også kan gå bra (skjønner at det er vanskelig å være trygg på at det kommer til å gå bra) får du det nok bedre med deg selv frem mot neste svangerskap.
 
Jeg hadde enn ma i uke 13 i juni 2017. Idag er jeg i uke 17 og har vert på 2 tul som har vist at fosteret er friskt:Heartred
Lykke til videre:D krysser fingrene for deg:signs003
 
Jeg hadde to SA i 2017, en MA oppdaget i uke 13 april 2018, og ble gravid igjen i juni. Er nå straks 19 uker på vei og alt er fint med lillemor i magen! Jeg har hatt full oppfølgning siden uke 7, med ultralyd nesten hver uke. Det har virkelig roet nervene, og jeg har en skikkelig god følelse denne gangen [emoji4]
 
Ma oktober 2015
Fødte en frisk, flott gutt september 2016
Prøvde på et søsken i aug og ny MA i oktober (2018)
 
Jeg hadde to SA i 2017, en MA oppdaget i uke 13 april 2018, og ble gravid igjen i juni. Er nå straks 19 uker på vei og alt er fint med lillemor i magen! Jeg har hatt full oppfølgning siden uke 7, med ultralyd nesten hver uke. Det har virkelig roet nervene, og jeg har en skikkelig god følelse denne gangen [emoji4]

Hvor får du oppfølging? Da jeg ble gravid igjen nå spurte jeg legen om ekstra oppfølging i begynnelsen ettersom jeg har opplevd MA i uke 12 (stoppet uke 7), men da fikk jeg ikke time før i uke 9. Derfor tok jeg privat ul og fikk påvist ny MA i uke 6+3 (var 7+1).

Veldig stor psykisk påkjenning de første månedene og skulle gjerne få tettere oppfølgning :(
 
Back
Topp