Vellingtuter til flaske...

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Hvilke tuter bruker dere som gir/har gitt velling på flaske???
Vi bruker Dr.Brown's flasker og vet det finnes en smokk med Y-skår som er for velling, men finner ikke den her i byen. Skjærte et lite hakk i flaskesmokken på ei MAM anti colic flaske, men hun slukte så mye luft med den at jeg tror hun fikk i seg mer luft enn velling o_O
Når vi gir mm bruker vi str 2 på flaskesmokken, har kjøpt str 4 smokk til Brown's flaskene for å prøve til velling. Hun på butikken sa jeg kunne skjære et hakk i de for å få de større men 1) man skal jo ikke kutte i smokkene for de kan bli farlige :confused: og 2) hun slukte jo så himla mye luft da jeg kutta i smokken...
What to do??? Tror dere hun får vellinga gjennom 4-er smokken?

Jeg bruker mam smokker, med nummer 3 åpning :) det fungerer helt fint :)

Gir ikke velling selv, men flere jeg kjenner bruker mam sine flasker når de gir:-)

Er bare det at hun sluker så hinsides mye luft med mam si flaske, hun får liksom ikke taket på den o_O men det skal nevnes at hun sluker mye luft uansett flaske, så tror hun gjør noe feil når hun suger :confused:

Emmeth sluker også veldig mye luft, eneste flaskene vi bruker er Dr. Browns flasker, og likevel må han opp og rape minst 5 ganger under ett måltid. Og kan ta en halvtime og få opp en eneste liten rap:confused: Ga velling m skje, så kan desverre ikke hjelpe deg:(

kanskje jeg må gi med skje, for å forhindre luftsluking ;) De er like disse babyene våre, kolikk, luftsluking og vanskelige å amme på dagtid...man skulle tro det var en sammenheng mellom de tre :P

Når han spiser m skje, så sluker han iallfall ikke luft. Ga velling som var like tynt som vann i førsten og gikk veldig fint her i huset:) Er verdt ett forsøk, så ser du selv om det er lettere for henne og spise m skje;) Ja, vært veldig like også:D

har gitt med skje hittil, men tenkte at hun kunne sovne med vellingflaska på kveldene hvis det gikk. Har også gitt henne heeelt tynn velling, tilsatte idag litt mer grøtpulver og idag har hun hatt mageknip :confused: ...men tror egentlig det kommer av all lufta hun har slukt og ikke vellingen!

Uff, stakkars. Hu sliter noe skikkelig m magen sin hu også:oops: Er på synd i de små når de peser og presser på, men luften kommer hverken opp eller ned:( Høres bare det romler inni magen:mad: har du sett på synd Dr. Browns sin hjemmeside om du kan bestille smokker til flasken der? Eller ett ringo.no,de har mye Dr. Browns tilbehør:)

Hvilke tuter bruker dere som gir/har gitt velling på flaske???
Vi bruker Dr.Brown's flasker og vet det finnes en smokk med Y-skår som er for velling, men finner ikke den her i byen. Skjærte et lite hakk i flaskesmokken på ei MAM anti colic flaske, men hun slukte så mye luft med den at jeg tror hun fikk i seg mer luft enn velling o_O
Når vi gir mm bruker vi str 2 på flaskesmokken, har kjøpt str 4 smokk til Brown's flaskene for å prøve til velling. Hun på butikken sa jeg kunne skjære et hakk i de for å få de større men 1) man skal jo ikke kutte i smokkene for de kan bli farlige :confused: og 2) hun slukte jo så himla mye luft da jeg kutta i smokken...
What to do??? Tror dere hun får vellinga gjennom 4-er smokken?

Jeg fant de smokkene med Y-skår på Barnas Hus i Haugesund, men de hadde bare til den Dr Brown's flasken med wide neck som det heter så fint på utenforlandsk :p Har ikke fått testet den enda, og har bare gitt et par skjeer enn så lenge. :)

Ah, skjønner. Så dumt det ikke fins til de andre flaskene da? Hvorfor i all verden gjør det ikke det!? Hmmm! På Nille veit jeg de selger sånne fisher price flasker, og de tutene har veldig store hull i str 3 og 4, så hadde gått fint m de:)

Tutene finnes til de smale flaskene også, sa hun bak kassa, men de hadde dem ikke inne i den butikken for tiden.

Tutene finnes til de smale flaskene også, sa hun bak kassa, men de hadde dem ikke inne i den butikken for tiden.

Så utrolig dumt, kanskje man kan bestille da?

jeg skal se på babycare sine hjemmesider, de sender jo gratis! :) men inntil videre gir jeg bare med skje, da sluker hun iallfall ikke noe luft!

jeg skal se på babycare sine hjemmesider, de sender jo gratis! :) men inntil videre gir jeg bare med skje, da sluker hun iallfall ikke noe luft!

Kanskje litt tungvint, men så blir hu jo vant m skje også:) og ikke minst slipper hu unna den dumme luften og luftsmerter:)

Har ingen aning om man kan bestille, men nå har jo jeg en wide neck flaske, så jeg kjøpte tut til den. Men de gangene jeg har gitt ham litt velling, så har jeg brukt skje. Men så har jeg jo bare testa om han liker smaken enda. Tenkte å sjekke med helsesøster om jeg skal begynne å gi ham tillegg til morsmelken, for han legger knapt på seg rett over 100 g i uken for tiden..

Har ingen aning om man kan bestille, men nå har jo jeg en wide neck flaske, så jeg kjøpte tut til den. Men de gangene jeg har gitt ham litt velling, så har jeg brukt skje. Men så har jeg jo bare testa om han liker smaken enda. Tenkte å sjekke med helsesøster om jeg skal begynne å gi ham tillegg til morsmelken, for han legger knapt på seg rett over 100 g i uken for tiden..

Da Emmeth bare hadde gått opp litt over 400 gram på 5 uker fikk vi beskjed om å begynne m MME til han. Spent på hva helsesøster anbefaler deg. Vekten har steget betraktelig etter vi er begynt m MME tillegg til mm og grøt:)

hs sa til meg at det ikke er såå nøye hvor mye de går opp sålenge de er blid og fornøyd og har tilstrekkelig med våte bleier og bæsjebleier ;)

Mye forskjellig info og synsing blant disse helsesøstrene, føler jeg.. :confused: Vet liksom ikke hva man skal tro til slutt :confused005

Nei, jeg blir og rent lite forvirret i grunn:confused: Synes det er rart de mener såpass mye forskjellig:oops:

Back
Topp