Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hva er egentlig velling og frokost velling å grøt velling å velling velling velling...... ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
De jeg har snakket med kaller det å ha litt grøtpulver i melka for velling. I følge Nestle er det: "Vellingen er jernberiket og inneholder mye av den næringen barnet trenger for å vokse og ha det bra. Server velling til frokost til barn over 8 måneder. Hvis barnet er grøtlei kan du servere velling som drikke til et brødmåltid. Vellingen gir et komplett måltid og røres kun ut i vann."
Ser ut til å være en egen grei som barna kan drikke fra fylte 8 mnd.
Det er veldig utbredt i sverige vet jeg og jeg gremmes av ei jeg vet hvem er som gir ungen sin fortsatt BARE velling og ungen er vel 3 år gammel... Og går med flaske med velling hele dagen helst med ekstra sukker.... Fine tenner etterhvert....
Velling kan i og for seg gis i alle aldre...Syns jo ikke akkurat no særlig om store barn med det da...
Men det er rett og slett veldig tynn grøt,du kan lage det til selv/kjøpe den som heter velling/eller bruke grøt pulver!
Jeg brukte det en periode til dattra vår,mener ho var rundt 8-9mnd gammel...
Vi ga det da til kveldsmat,og det fungerte greit det- men når ho fikk det mange dager etter hverandre fikk ho magetrøbbel![&:]
Så det ble en gang sånn nå og da...Men er verdt å prøve det.
Deilig å slippe å sitte å mate,litt innimellom! Og de koser seg jo med den falska![;)]