velling?

Ilona85

Glad i forumet
Hva er egentlig velling og frokost velling å grøt velling å velling velling velling...... ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

De jeg har snakket med kaller det å ha litt grøtpulver i melka for velling. I følge Nestle er det: "Vellingen er jernberiket og inneholder mye av den næringen barnet trenger for å vokse og ha det bra. Server velling til frokost til barn over 8 måneder. Hvis barnet er grøtlei kan du servere velling som drikke til et brødmåltid. Vellingen gir et komplett måltid og røres kun ut i vann."

Ser ut til å være en egen grei som barna kan drikke fra fylte 8 mnd.

Vet ikke om det var noe hjelp i dette???

Det er veldig utbredt i sverige vet jeg og jeg gremmes av ei jeg vet hvem er som gir ungen sin fortsatt BARE velling og ungen er vel 3 år gammel... Og går med flaske med velling hele dagen helst med ekstra sukker.... Fine tenner etterhvert....

Nestle selger noe som bare heter Velling. Det er en egen greie, ikke vanlig grøt. Sånn forstår jeg det.

Velling kan i og for seg gis i alle aldre...Syns jo ikke akkurat no særlig om store barn med det da...
Men det er rett og slett veldig tynn grøt,du kan lage det til selv/kjøpe den som heter velling/eller bruke grøt pulver!
Jeg brukte det en periode til dattra vår,mener ho var rundt 8-9mnd gammel...
Vi ga det da til kveldsmat,og det fungerte greit det- men når ho fikk det mange dager etter hverandre fikk ho magetrøbbel![&:]
Så det ble en gang sånn nå og da...Men er verdt å prøve det.
Deilig å slippe å sitte å mate,litt innimellom! Og de koser seg jo med den falska![;)]

tusen takk for alle svar[:D] Nå ble jeg lit klokere

Back
Topp