Velling

Bompi

Betatt av forumet
Når begynte dere å gi velling/tynn tynn grøt?
 
har hørt at man burde vente lengst mulig!! men tror det er opp til hver enkelt
 
Har ikke gitt velling noengang, men begynte med grøt når Madeleine var 4 måneder, og da Adrian var 2 måneder.
 
Pga tarmsystemet skal man helst vente til barnet er 6 mnd, men noen har behov for litt ekstra før den tid... Men det er en grunn til at det man får kjøpt i norge er fra 4 mnd. Så tidligere enn det er ikke nødvendig. Man får kjøpt velling i sverige fra 6 mnd, mens den i norge er fra 8 mnd alder! jeg anbefaler velling, veldig godt som litt kveldskos istedet for grøt! [:)]
 
begynte å gi grøt når småen var 3 mnd,helt tyntflytende da... han ble ikke skikkelig mett av melka... men det er jo opp til hver enkelt..
 
har aldri prøvd men det bare grøt. merket at hun ikke ville ha så ofte mat etter grøten.
 
ORIGINAL: Wibe^

Pga tarmsystemet skal man helst vente til barnet er 6 mnd, men noen har behov for litt ekstra før den tid... Men det er en grunn til at det man får kjøpt i norge er fra 4 mnd. Så tidligere enn det er ikke nødvendig. Man får kjøpt velling i sverige fra 6 mnd, mens den i norge er fra 8 mnd alder! jeg anbefaler velling, veldig godt som litt kveldskos istedet for grøt! [:)]


Er ikke enig med deg her. Adrian drakk en hel flaske melk til hvert måltid helt fra fødselen av, og da han ble 2 måneder ble han ikke mett av kun en flaske melk lenger. Da begynte vi å gi han grøt, og da ble han mett og fornøyd.
Er opp til hver enkelt med når man vil begynne å gi annen mat enn melk.[;)]
 
Føler at dette er et vanskeli tema....
Lurer liksom litt på hva som er "normalt," men ser jo det at det er veldig forskjellig.
Eg kunne så gjerne tenkt meg og fått kvelds rutiner på han, slik at vi får litt kveld vi og...



F
 
quote:

ORIGINAL: Wibe^

Pga tarmsystemet skal man helst vente til barnet er 6 mnd, men noen har behov for litt ekstra før den tid... Men det er en grunn til at det man får kjøpt i norge er fra 4 mnd. Så tidligere enn det er ikke nødvendig. Man får kjøpt velling i sverige fra 6 mnd, mens den i norge er fra 8 mnd alder! jeg anbefaler velling, veldig godt som litt kveldskos istedet for grøt!


Er ikke enig med deg her. Adrian drakk en hel flaske melk til hvert måltid helt fra fødselen av, og da han ble 2 måneder ble han ikke mett av kun en flaske melk lenger. Da begynte vi å gi han grøt, og da ble han mett og fornøyd.
Er opp til hver enkelt med når man vil begynne å gi annen mat enn melk.

 
Men det er en grunn til at det er satt en anbefalt grense! Er ikke noe JEG har funnet på, men noe helsesøstre, jordmødre og liknende skriver i bøker!!
 
ORIGINAL: Wibe^

quote:

ORIGINAL: Wibe^

Pga tarmsystemet skal man helst vente til barnet er 6 mnd, men noen har behov for litt ekstra før den tid... Men det er en grunn til at det man får kjøpt i norge er fra 4 mnd. Så tidligere enn det er ikke nødvendig. Man får kjøpt velling i sverige fra 6 mnd, mens den i norge er fra 8 mnd alder! jeg anbefaler velling, veldig godt som litt kveldskos istedet for grøt!


Er ikke enig med deg her. Adrian drakk en hel flaske melk til hvert måltid helt fra fødselen av, og da han ble 2 måneder ble han ikke mett av kun en flaske melk lenger. Da begynte vi å gi han grøt, og da ble han mett og fornøyd.
Er opp til hver enkelt med når man vil begynne å gi annen mat enn melk.


Men det er en grunn til at det er satt en anbefalt grense! Er ikke noe JEG har funnet på, men noe helsesøstre, jordmødre og liknende skriver i bøker!!

 
Du gjør som du vil, og jeg gjør som jeg vil!
Ferdig med den saken!
 
Jepp, enig toveli6!
 
Men hvis man sier noe her så tror folk at det andre er galt! var ikke noe sånt jeg mente med det... Men det er jo en anbefalt grense...
 
Back
Topp