Velling!

Bampsebompi

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Prøvde velling for første gang igår, og gullet sov i 7 timer!!!!+ :E:D:D vanligvis sover han 2:p fyttikatta så godt:p
Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

3 mnd. :) hs sa vi bare måtte begynne om han tålte det, for han var aldri fornøyd. :(

Så herlig da! :) Kan tenke meg at du var uthvilt! :D

Prøvde velling for første gang igår, og gullet sov i 7 timer!!!!+ :E:D:D vanligvis sover han 2:p fyttikatta så godt:p
Føler meg litt dum nå men hva er velling?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe. Googla d selv istad for jeg lurte å på hva d var. Men er altså tynn grøt blanda med mme eller mm.

Men holder det ikke å bare gi mme da? Mi får kun mme å hun sover fra 20.00 til 07.00 ca DEt er digg det;)

Prøvde mme her, men han våkna hver time til hver andre time uansett:(

Samme gjør min! Våkner hele tiden om natten og ska ha pupp ! Er 3 mnd og to uker, men på HS sa de eg måtte vente til han var 4 mnd til og prøve med grøt .. Hvilken grøt bruker du/dere.. Merke osv. Nå vill jeg også prøve! Er desp..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg sier ikke til hs at jeg bruker velling. Da hadde hun nok tippa over. :) men jeg kjenner minin best og har fått en ny baby både dag og natt:) bruker holle økolotisk grøt fra helsekosten :) bruker 200ml mme også begynte jeg med 1 spiseskje og økte med 1 hver dag til 3 ss. Men prøv første gang på dagen så du får magevonten på kvelden om han ikke tåler det..

Bruk av fast føde før 4 mnd kan føre til at ungene får cøliaki og matallergier. Det er en grunn til at Sverige, som har utbredt bruk av velling i tidlig livsløp, har så mange innbyggere med cøliaki. Et annet aspekt som bør vurderes, er risikoen for tarmskader som kan gi kreft senere. Jeg jobber med dette til daglig. Jeg forstår slitne mødre, jeg ønsker meg veldig ei hel natts søvn selv, men det er en begrenset periode i livet, og jeg tar faktisk ikke sjansen. Det er normalt at en baby våkner flere ganger om natta for pupp eller flaske, de er slik de overlever. Det er også normalt at de gråter etter mer mat etter som de vokser. Normalt sett skal man da legge ungen til brystet oftere for å øke produksjonen, slik at den passer behovet. Bruker man mme, må mengden økes, og kanskje gies oftere, men det er jo en av grunnene til at barn på mme får fast føde fra 4 mnd, fordi det er vanskelig å gjøre noe med innholdet i mme. Jeg kritiserer ingen, men vær så snill å tenk dere nøye om før dere fraviker anbefalinger fra helsedirektoratet. Det er en grunn til at det er slik.

Vi har begynt med dette fordi han aldri ble fornøyd, hverken av mme eller mm. Ikke forei jeg trenger søvn. Ja, det er normalt å våkne et par ganger i løpet av natten, men å mate hver time natten igjennom ser ikke jeg på som normalt. Du nevner også at man må legge til puppen oftere da for å øke produksjonen- dette kalles økedøgn. Vil ikke tro det er normalt med økemnd. Jeg har tatt denne risikoen og latt den veie opp mot det faktum at min sønn aldri føler seg mett og fornøyd, uansett hva han får, så nå kan han endelig kose seg med utviklingen sin istedet for å gråte.

Pluss ar cøliaki fremprovoseres av GLUTEN, og min grøt er glutenfri;)

Bruk av fast føde før 4 mnd kan føre til at ungene får cøliaki og matallergier. Det er en grunn til at Sverige, som har utbredt bruk av velling i tidlig livsløp, har så mange innbyggere med cøliaki. Et annet aspekt som bør vurderes, er risikoen for tarmskader som kan gi kreft senere. Jeg jobber med dette til daglig. Jeg forstår slitne mødre, jeg ønsker meg veldig ei hel natts søvn selv, men det er en begrenset periode i livet, og jeg tar faktisk ikke sjansen. Det er normalt at en baby våkner flere ganger om natta for pupp eller flaske, de er slik de overlever. Det er også normalt at de gråter etter mer mat etter som de vokser. Normalt sett skal man da legge ungen til brystet oftere for å øke produksjonen, slik at den passer behovet. Bruker man mme, må mengden økes, og kanskje gies oftere, men det er jo en av grunnene til at barn på mme får fast føde fra 4 mnd, fordi det er vanskelig å gjøre noe med innholdet i mme. Jeg kritiserer ingen, men vær så snill å tenk dere nøye om før dere fraviker anbefalinger fra helsedirektoratet. Det er en grunn til at det er slik.

Sniker litt jeg... Det er nemlig motsatt av det du sier, cøliakitilfellene i Sverige økte etter man la om fra grøtstart ved 4 mnd alder til grøtstart ved 6mnd alder.
http://www.forskning.no/artikler/2012/september/334632
http://www.side2.no/m/?articleId=3692279

Sniker litt jeg... Det er nemlig motsatt av det du sier, cøliakitilfellene i Sverige økte etter man la om fra grøtstart ved 4 mnd alder til grøtstart ved 6mnd alder.
http://www.forskning.no/artikler/2012/september/334632
http://www.side2.no/m/?articleId=3692279
Hvis jeg skal være flisespikker, så vil finlesing av artikkelen vise at fraværet av morsmelk ved introduksjon av grøt var mer sannsynlig årsak. Samtidig inntak av morsmelk har en beskyttende effekt. De fleste som gir velling, blander den ut i mme.

Back
Topp