Velling

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Jeg prøvde tynn grøt i dag, gikk bra :-)

Men jeg lurer på om hvordan lager man velling?
Dere har sikkert skrevet dt før men men :-P

Jeg har nestle sin "min første grøt"
Med smak av banan! Dn er av mais.
Går dt å lage velling på dt?

Sent from my LT26w using BV Forum

Asle er 4 mnd i dag, så vi feiret med å teste litt velling her vi også. Vi testa Sinlac. Spedde den med vann vi da, og gav ham bare litt på en skje og det er trygt å si at junior ikke satte veldig pris på smaken :p

hahaha, kjempemessig! Kjøp heller Holle sin risgrøt på Life, det er kun rismel og b-vitamin i den. Ikke alle tilsetningsstoffene som der er i Sinlac, kan være derfor han ikke likte den, så sper du den med morsmelk. Da smaker det kjent og blir bare som mm, men som metter litt mer

Jeg prøvde bare å blande grøten litt tynnere å ga henne litt på flaska før hun la seg :) slukte ca 15ml :D og la henne til å sove etterpå, det var i 21.00 tiden, og sover søtt enda, så ingen teng til magevondt enda :)

Så viss det går bra, så blir vi å gi henne litt med skje bare for å lære henne å spise av skje på dagen, også en litn skvett på kvelden før hun legger seg :)

du kan fint blande litt grøtpulver i mme, da får du en svært næringsrik velling som metter godt :) Det gjorde søstra mi med si snuppe som fikk mme! ;)

Jeg prøvde tynn grøt i dag, gikk bra :)

Men jeg lurer på om hvordan lager man velling?
Dere har sikkert skrevet dt før men men :p

Jeg har nestle sin "min første grøt"
Med smak av banan! Dn er av mais.
Går dt å lage velling på dt?

Sent from my LT26w using BV Forum

Velling er for øvrig kun helt flytende grøt, som man kan lage på de fleste typer grøtpulver :) Men vet Nestlè også har en egen grøttype fra 4 mnd som heter velling, har ikke funnet den på butikken da :confused:

Hun fikk ikke vondt i magen heldigvis :) så vi blir å fortsette med grøt :)
I dag ga jeg henne pære i en slik babyfeeder med nett, hun avr ikke så intrisert i den :P smaka litt på den, men så veiver hun så mye med armene og kaster den av gåre :P

Går bedre når de får litt bedre kontroll på hendene;) da klarer hun å holde det fast og sutte på den! Bruker å klemme litt på pæra før hun får den så det blir lett å sutte på den :)

Sent from my ST25i using BV Forum

Back
Topp