Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Følg heller mammafølelsen din ang velling mener nå jeg. Min gutt er nå 2 1/2 mnd å han må få velling på kvelden, han er sååååå sulten. Dette er også en fin måte å venne magen til grøt når man evt skal starte med det :) Jeg har en spiseskje i flaska hannes hver kveld, å han er så mett og fornøyd å sover veldig godt. Blir å øke etter noen uker osv osv helt til han skal begynne med grøt ved 4 mnd alder :-)missme86 skrev:
ville rådført meg med helsesøster før jeg ga babyen velling. Det er en grunn til at det anbefales å ikke gi noe annet enn mm/mme før 4 måneders alder (og det er ikke noe helsesøstrene har funnet på, det er det som er den offentlige anbefalningen).Teriyaki skrev:
Helsesøstrene har 4-5 år utdanning plus flere år med arbeidserfaring bak seg, så jeg stusser litt på de som sier man skal ta de helsesøster sier med en klype salt. Man må jo så klart vurdere litt hva man skal ta helt alvorlig eller ikke da. Skrikekur går mer på oppdragelse, og er ikke noe helsesøster kurses så mye i. Derimot er det veldig høyt fokus på dette med kosthold og helse når man utdanner seg som sykepleier, for så å videreutdanne seg til helsesøster.
Man skal i alle fall ikke stole mer på brukere på et forum, enn på helsepersonell.
Jeg ammer ikke lenger, hadde ikke nok til han så da gikk vi over på mme. Nå drikker han 150 ml hvert måltid hver 3 time....og ut ifra min beregning da så drikker han 1485 ml med ferdig blandet mme i døgnet....er det da en grunn til å begynne med velling på kvelden? Med tanke på at det ikke skal gå over 1 liter i døgnet? (noe som jeg ikke visste)triknu skrev:
Han blir 2 mnd imorgen og veier 6,3 kg da jeg hadde han på vekta her hjemme for to dager siden.
Blir så rådvill her jeg sitter....hva skal jeg gjøre liksom?:(