velling

sas

Gift med forumet
Jamie er sulten..VEldig sulten ..Han har økt veldig i antall ml pr måltid..Foreløpig forstatt bare to gangeer om natten, men likevel. Vi har i en mnd prøvd å lære han grøt å kjenne. han smatter,,gliser...men svelger ikke. PRøvd tre forskjellige grøter..Kan være at ting bare tar tid altså..gutten er jo nettopp blitt fire mnd...men jeg ønsker ikke at han skal gå over 1 liter MME..noe han gjør innimellom nå.
Så jeg tenkte på Velling til grøten er på plass.
Men jeg har aldri gitt velling før og har null peiling på dette så trenger råd.
Er det noe jeg bare kjøper på butikken? Hva med smokken på flasken da...."ødelegge" den ved å ta hullet større? HVordan gjør jeg det uten at hullet blir forstort? Har nivå 2 nå på smokk fra dr. brown.

Dere som har gitt velling før grøt..merket dere forskjell på barnet?? og er det noe man gir hver gang til måltid..eller bare en til to dager om dagen istedet for bare pupp/mme?

De få gangene jeg har gitt velling, blander jeg bare grøtpulver i flasken med mme.. 

Til dr.browns flaskene, går det ann og kjøpe tuter som er for tykkere væske.. De har funket fint her hos oss hvertfall!!! 

Her elsker mini grøt, så har ikke hatt behov for og gi så mye velling... Fikk anbefaling av hs og gå rett på grøt, siden mini er ganske stor, og er oppe alt fra 2 til 5 ganger om natten!! 

Nå har vi begynt med grøt, men før det gav vi velling 3-4 uker:)

Jeg tok bare 2 måleskjeer grøtpulver i melka (180ml). Vi bruker MAM flaske med tut nr 2 og det gikk fint gjennom den. Trengte ikke noe større hull:)
Jeg gav det en gang om dagen, før han la seg for natten.

Men jeg kan ikke si jeg merket noe forskjell.
Nå har vi begynt med grøt og da har han plutselig bestemt seg for og ha 2 måltider om natten! Før vi begynte med grøt holdt det med ett måltid om dagen. Tullegutten;)

med noen kan d ta litt tid å få inn hvordan en skal spise av skje. for de prøver febrilsk med tungen. for er jo sugerefleksen de har inne. men du må bare prøve tror jeg=) om han bare spytter ut, kan du jo gjerne prøve til han svelger? du trenger da gjerne ikke å bare ta to skjeer også er d nok. for han klarer d sikkert til slutt. nå har Benjamin blitt helt ram på skjeen, men i begynnelsen kom d veldig mye ut. Lykke til=)

vi brukte velling til kvelds i noen uker :) da laga jeg til 200 med mme og hadde 2-3 skeer med grøtpulver i :) brukte smokk nr 3 fra mam og de funka bra :)

Back
Topp