velling

BabyGullet89

Betatt av forumet
Hvordan lager man velling? [8|]

Det er laga x-antall tråder om det de siste dagene, står der.. 

ORIGINAL: frøken Andersen*

Sånn jeg har skjønt det, bytter du feks ut to skjeer med mme-pulver mot to skjeer grøt i melka :)
Om du skjønte det? :)

Ja[:D] takk[:D][:D]

Tror de fleste bruker grøtpulver i tillegg til mme-pulver.. [:)]

ORIGINAL: ilabom

jeg tar grøten i tillegg til mme... hvis ikke så går vel vinninga opp i spinninga?

ORIGINAL: Novemberstjerne

jeg tar grøten i tillegg til mme... hvis ikke så går vel vinninga opp i spinninga?

Yes, i do think sooo.. [:)]

Om man gjør det blir det jo altfor mye pulver i forhold til veske, og det er jo ikke bra med tanke på dehydrering som er veldig alvorlig for så små [&:]

Som sagt i en annen tråd, jeg vil ikke anbefale noen noenting.
Mini får litt vann ved siden av maten stort sett hver eneste dag, så han blir ikke dehydrert.. [:)]

Som sagt i en annen tråd, jeg vil ikke anbefale noen noenting.
Mini får litt vann ved siden av maten stort sett hver eneste dag, så han blir ikke dehydrert.. [:)]

Aha....
Men da er det ingen fare for at han skal bli dehydrert, nei [:)]
Jeg har ikke greie på dette med velling heller, så skal ikke si noe for sikkert!
Jeg har vert inne på tanken å gi småen litt vann til maten jeg også, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.
Varmer du vannet, og har du vannet på egen flaske?
Hvor mye vann får han til hvert måltid?
Får han det før eller etter maten?

Min vil ikke ha vann på flaske, så jeg gir med sprøyte [;)]

Og han får 10-15 ml tilsammen i døgnet kanskje, bare for å være sikker på at han får i seg nok [:)]
Jeg bruker det kokte vannet jeg bruker til mme.

Min vil ikke ha vann på flaske, så jeg gir med sprøyte [;)]

Og han får 10-15 ml tilsammen i døgnet kanskje, bare for å være sikker på at han får i seg nok [:)]
Jeg bruker det kokte vannet jeg bruker til mme.

Men det er vel ikke noen begrensning på hvor mye vann de kan få, eller?
Mini her skriker alltid etter mat uansett hvor mye mat han får, så tenkte kanskje å gi han litt vann i tillegg etter han har spist for å se om han blir litt roligere da [:)]
Åsså ser det ut til at han begynner å få litt hard mage igjen, og da hjelper det kanskje med litt vann, eller?
Jeg er så grønn på dette området, så må bare beklage om det blir mye mas på dette!
Vi har nettopp bytta fra NAN HA1 til vanlig NAN1, kan det vere overgangen der som gjør at han blir litt hard i magen nå i starten?
Jeg prøvde med termometer i rumpa istad, og da kom det litt men det var ganske bløtt.
Men tenker at kanskje det sitter en hard "propp" inni der, og at det bløte bare siver forbi.
Han har ikke bæsja på 2dager før det kom litt nå idag.

Vann skal hjelpe på hard mage ja..
Du må nesten regne på det, skal jo ikke overstige 1 liter væske i døgnet de små..

Evt. ring hs å hør [;)]

Vanskelig å si hvorfor han er hard i magen, kan godt være mme-bytte ja [:)]

Vann skal hjelpe på hard mage ja..
Du må nesten regne på det, skal jo ikke overstige 1 liter væske i døgnet de små..

Evt. ring hs å hør [;)]

Vanskelig å si hvorfor han er hard i magen, kan godt være mme-bytte ja [:)]

Åååh...
Er det sånn at de ikke skal ha mer enn 1liter væske totalt i døgnet?
Jeg trodde det bare gjaldt mme jeg.
Men han får 4flasker x 165ml + 1flaske med 200ml før leggetid.
Da er det 140ml igjen før jeg er på 1liter, så er det greit å gi de resterende 140ml med vann om det er behov for det, så lenge jeg ikke overstiger dette?

Back
Topp