Velling/grøt

*Nasse*

Forelsket i forumet
Har en veldig snill HS, men får liksom ikke helt svar på ting jeg lurer på.

Føler meg litt tom for melk på kveldstid, og virker som Sofie er i grenseland til å kreve mer mat. Hun ga klar beskjed forrige helg, og jeg ga nan kartonger med erstatning etter jeg hadde ammet.

Vil ha noe i skalpet jeg kan gi dersom jeg blir tom/hun kreve mer.

Har ikke satt meg inn i dette her...
Hva er egentlig velling? Og finnes det grøt som kan blandes med vann?
Fant en type med maisgrøt som skal blandes med mm eller mme. Sliter med å få ut noe når jeg pumper meg, så vil helst blande med vann.

Gir dere dette etter amming eller i steden for en ammeøkt?

ORIGINAL: *Nasse*

Har en veldig snill HS, men får liksom ikke helt svar på ting jeg lurer på.

Føler meg litt tom for melk på kveldstid, og virker som Sofie er i grenseland til å kreve mer mat. Hun ga klar beskjed forrige helg, og jeg ga nan kartonger med erstatning etter jeg hadde ammet.

Vil ha noe i skalpet jeg kan gi dersom jeg blir tom/hun kreve mer.

Har ikke satt meg inn i dette her...
Hva er egentlig velling? Og finnes det grøt som kan blandes med vann?
Fant en type med maisgrøt som skal blandes med mm eller mme. Sliter med å få ut noe når jeg pumper meg, så vil helst blande med vann.

Gir dere dette etter amming eller i steden for en ammeøkt?

Når folk her snakker om velling, er det som regel mme med maisgrøtpulver de bruker.

Når jeg føler jeg er tom for melk og M. vil ha mer, gir jeg henne mme slik som du gjorde forrige helg. Nå har jeg mme stående klar i skuffen.

M. sine vekstkurver har flatet litt ut, og jeg følte hun trengte mer. Derfor begynte jeg å venne henne til maisgrøt rett før hun ble 4 mnd. Nå får hun en liten porsjon maisgrøt til kvelds. Det er veldig greit å bruke maisgrøten. Tar bare 75 ml vann, 2 måleskjeer mme (bruker hipp) og så grøtpulver til grøten er sånn passe. Det finnes også 4-mndgrøter du kan blande med vann, både fra hipp og nestle. Bare se i hylla på butikken, så finner du[;)]

Back
Topp