Velling/grøt

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det noen som har begynt med velling/grøt enda? Og har det gått bra med magen til de små? Sov de lengre sammenhengende på natta?
 
Vi begynner med gulrotmos nå i kveld. Han har plutselig begynt å tulle med søvn og vi er utslitt. Storebror begynte med det samme ved samme alder og mat hadde enormt god effekt på han
 
Har begynt å gi smaksprøver av søtpotetmos. Det vil jo ta litt tid før han blir vant med skje og annen mat, så tipper det tar tid før han vil spise større mengder. Foreløpig ingen synlig reaksjon på de små mengdene ham har fått smake på.
 
Her har vi gitt grøt noen uker nå. Er oppe i full porsjon. Har ikke merket noe mer magevondt enn vanlig - ei heller mer søvn om natten:-/ Tror faktisk han våkner oftere for mat etter introduksjon av grøt...
 
Vi hadde første runden med grøt i kveld, blir spennende å se fremover om det har noen effekt utover natta :)
 
Ikke noe enda. Han får smake litt fra det vi spiser av og til. Jeg håper vi kan vente til han blir 6mnd.
Satser på avokado og grønnsaker til å begynne med. Grøt kan gjøre ungene mer sulten. Mine to eldste krevde mer mat etter at de begynte med grøt. Derfor venter jeg en stund denne gangen.
 
Ikke enda. Gjorde det med broren fordi han begynte å våkne for pupp på natten men det hjalp ikke med grøt. ... så venter frem til nattammingene blir plagsomme. Enn så lenge går det greit
 
Han har fått smake en ørliten skje med velling men virker ikke som han har lyst på. Sitter og stikker tungen ut da når vi spiser så virker interessert i vår mat også men ikke å smake. Men har god tid.
 
Back
Topp