Velling for barn som er mindre enn 15mndr?

afrodite96

Betatt av forumet
Jeg ser at Nestle har velling for barn fra 15 måneders alder. Jenta mi er 9 måneder og jeg strever med å få i henne annen drikke enn morsmelk. På dagtid er hun også blitt vanskelig å få i morsmelk, noe som resulterer i at hun våkner flere ganger på natt for å drikke det.
Derfor så jeg for meg at velling hadde vært en grei ting å prøve. Da ville hun få i seg mer væske, samtidig som det var litt mer mettende liksom.
Har hørt at Hipp visst har velling for mindre barn? Men hvor finner jeg det?

Hadde forresten samme problemet med storesøster. Hun ville nesten ikke drikke noe annet enn mme før hun begynte å drikke vanlig melk.
 
Jeg kjøper vellingen i Sverige, hvis du bor slik at du kan dra på Harrytur vil jeg anbefale å gjøre det. De har godt utvalg, og også flere forskjellige smaker du kan prøve hvis den vanlige ikke faller i smak. Jeg har ikke sett noe annet enn nestle sin her hjemme... Har du forresten spurt på apotek eller helsekost? Ellers går det jo an å blande grøten tynn, slik at den kan drikkes. Man kan ikke bruke vanlig tåteflaske, da. Jeg klippet opp tuten på den litt, og det gikk helt fint. Nestle sin drikki eller havredrikk (jeg tror det er det den heter nå), har også vært en favoritt hos jenta mi, men jeg er usikker på næringsinnholdet i den i forhold til mme....
 
Minstemann her var ikke glad i grøt og jeg lagde grøten litt tynnere slik at det ble velling og da gikk det ned på høykant. Han var og veldig glad i drikki. Det anbefales og prøve. Det er ikke farlig og gi de det fra de er 7 mnd, jeg spurte på helsestasjon og det var de som sa at jeg kunne prøve.
 
Være obs på at morsmelk/mme er hovedernæring for spedbarn under ett år. :)
9mnd gamle babyer våkner gjerne på natta for å spise, det er helt normalt det.
 
Hu her begynte med glutenfri grøt tidlig. Hu var nesten 3 mnd. Kun kveldsmat. Får også mme. Hu sover hele natta og koser seg. Blir ikke mye grøt, men ei skje holder jo.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nestle har grøt som du kan blande tynn fra 4 mnd, også uten gluten.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp