Velling eller ikke velling???

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Vurderer å kutte ut fast føde igjen til Hermine og forsøke å gi kun mm i en måneds tid til... hun plages så dyrebart med magen,selv på 1ts grøtpulver + 30 ml mm/vann. De siste dagene har hun hatt 6-8 bæsjebleier daglig, med tykk grøtlignende grønn bæsj, full av slim o_O
Hun trykker og trykker og det kommer masse luft, nå har hun idag trykt så mye at det igjen kommer litt tendenser til blod i bæsjen :(
Siden jeg begynte å gi flaske med mm på kvelden sover hun jo i 3 timer etter det, så vurderer å bare kutte vellingen igjen. Tenkte at velling kanskje ville få henne til å ta kveld før oss, men synes liksom ikke det er verdt det når hun tydelig plages så mye med magen sin :confused: Det virker som om tarmen hennes rett og slett kanskje ikke er klar for fast føde...

Hva tror dere??? Hva ville dere gjort?

Jeg synes IKKE det er verdt det.
Magene er fortsatt veldig sarte ved 4 måneders alder og det er en grunn for at det flere steder blir anbefalt fullamming til 6 måneder.
Vi startet jo med grøt ved 4,5 måned til storebroren, men prøvde veldig forsiktig for å se om han tålte det. Var og forberedt på den gangen at vi kanskje måtte kutte det ut, men han tålte det greit og nettene ble bedre.

Det er det jeg også tenker! Vi hadde jo 3 veeeeldig slitsomme uker før jul med amming hver time hele natta, og derfor begynte jeg med litt velling (i rein desperasjon). :confused: Var jo helt på felgen! Men nå har jeg fått en fin rutine på å gi henne 130ml mm på flaske rett før jeg selv skal sovne og da sover hun i 3-4 før første amming, etter det er det amming hver 2.time fram til morran. Og det holder jeg egentlig ut! ;)

Og det er jo helt normalt også ;)
JEg hadde nok ventet litt i og med at hun plages så veldig nå, og prøvd igjen om noen uker.
Og bare holdt ut hyppig amming på natt :p

Jeg tenker at hvis det starter igjen med amming hver time kan jeg kanskje prøve litt mme på kvelden? Eller er det like hardt for en sensitiv mage?

For noen så er det det tror jeg. Men jeg er ikke helt sikker.

Jeg tenker at hvis det starter igjen med amming hver time kan jeg kanskje prøve litt mme på kvelden? Eller er det like hardt for en sensitiv mage?

Jeg vil kanskje prøvd det, det er ikke verd det hvis du blir så utkjørt mener jeg, det viktigste er at hun har en uthvilt mamma og og får morsmelk så mye som mulig.

Stakkars, får helt vondt av henne:( hvilken grøt bruker du? Kan jo forekomme kumelk i vanlig grøt, derfor har jeg ikke tatt sjansen på det m Emmeth! Uff a meg! Hadde jeg hatt nok melk, så hadde jeg fortsatt m bare MME:)

Har gitt Holle økologisk risgrøt fra Life, i den er den kun rismel og b-vitamin. Den er anbefalt for sensitive barn og er helt fri for melk og gluten. Men hun tåler det altså ikke o_O Tror vi skal prøve oss på kun mm så lenge som mulig fram mot 6 måneder. Har en pakke Collett mme i skapet klar til eventuelle dager med lite mm, eller hvis det blir behov for det på kvelden. Tenker å kanskje gi henne smaksprøver på frukt og grønnsaksmos, kanskje det er lettere å fordøye? Dyppa idag ei skje i pærepurè da hun var skikkelig sutrete og misfornøyd og hun smatta og kosa seg leeeenge med de få dråpene med pære :) Så frøys jeg resten ned i isbitformer ;)

Tenker at bittelitt frukt (mindre enn 1/2ts) eller fruktnett hvor hun kun får ut fruktsaft ikke er like farlig for magen som det grøt er??? Hva tror dere?

Jeg tenker som deg =)

Jeg hadde gjort sånn som du tenker og gjøre:) Kutt ut velling ei stund og gi heller litt frukt og frukt puré;) Emmeth også likte det veldig godt da han fikk det i grøten sin idag;)

Da gjør jeg det :D I morra skal jeg teste agurkbiter i nettet! :) Er så greit å distrahere henne litt med det nettet når hun er litt sutrete/klengete ;)

Back
Topp