Velkommen til verden Eskil!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Lillebror ble født kl 00.44 i natt, med armen frem som supermann, fraværende pressrier og god hjelp av sugekopp :) Alt er bra, bilde og slikt får komme senere. Nå er vi kommet på barsel, sønnen er kvalm og mor er mørbanket, men veldig fornøyde :)
 
Gratulerer så masse med lille Eskil! 
Venter spent på bilde, vekt og fødselshistorie. Du må fortelle alt en gang når dere er kommet hjem. Kos dere masse! :)
 
GRATULERER SÅ MYE MED PRINSEN DIN, FRU H :)

Det ble en oktober-gutt

Så fint at alt gikk bra, selv om det ble litt komplikasjoner....

Gleder meg til å høre mer fra deg senere :)
 
Gratulerer med nydelige Eskil! Og så bra det ble normal fødsel- sikkert tøft med sugekopp osv, men bedre enn ks, vil jeg tro! 
 


Sukkertopp skrev:
Gratulerer så masse med lille Eskil! 
Venter spent på bilde, vekt og fødselshistorie. Du må fortelle alt en gang når dere er kommet hjem. Kos dere masse! :)



 
Tusen takk damer!
Da har vi endelig kommet hjem igjen!
Jeg følte på meg at jeg egentlig ville hjem i går, men måtte da vært tilbake ganske tidlig i dag for å ta blodprøve og hørseltest. Det var også fint å få blitt der til jordmoren som var på vakt da E ble født slik at jeg fikk snakket litt med hun =)
Det var alt i alt en fin fødsel!
Startet med rier i 03.30-tiden natt til tirsdag og lå slik til gutta våknet i 7-tiden. 
Da fikk mannen levert Teodor, vi fikk spist litt frokost og måtte bare reise til sykehuset da det var ganske kort tid mellom riene, og var der i 9-tiden om jeg ikke husker helt feil.
Ble tatt godt i mot og de hadde god innsikt i og forståelse for alt når det gjaldt sist fødsel og var veldig klare på at alt skulle vurderes hele tiden (mest med tanke på dårlig fremgang og lav terskel for snitt).
Fremgangen var litt treg, men det skjedde mer enn det gjorde sist. 
Litt styr på slutten, først da fremgangen var litt dårlig og de vurderte snitt som sist, men plutselig hadde jeg nesten full åpning og babyen var omtrent helt nede. 
Han ville ikke helt ned på egenhånd, og hjerterytmen hans gikk endel ned under (de dårlige) riene. 
Det ble da bestemt at han måtte hjelpes litt med sugekopp og jeg måtte bare begynne å presse da de gav beskjed. 
Han kom fort ut og var frisk og fin 3. oktober kl 00.44 på kusinens 10-årsdag; 
4290 gram
53 cm
38 cm rundt hodet

Stakkaren er fortsatt litt kvalm og sover dermed ganske dårlig på natten (når han må ligge flatt på ryggen, ellers ligger han stort sett på meg og sover som en mann!), men han tar puppen og er ellers fornøyd!

Teodor er i ekstase og vet nok ikke helt hva han skal ta seg til, men ble veldig glad da de kunne hente oss hjem i dag =) 
Ser frem til en herlig helg med gutta og svigermorbesøk i morgen!
Eskil er nå rett under 4 kilo og selvsagt helt nydelig!



Hehe, dette innlegget ble veldig rotete, ser jeg :-p

 
Så søt, liten gutt :)

Kjempefint at du delte fødselshistorien din med oss :)
 
Ååå, for en skjønn liten en! Eskil er helt nydelig. 

Takk for at du delte fødselshistorien. Tenk at du har født en så stor og flott gutt med armen fram, det er virkelig imponerende. :)
 
Gratulerer så masse med en stor og vakker gutt! emoticon
Og godt å høre at fødselen endte såpass godt selv med dårlige rier og sugekopp. Håper han blir kvitt kvalmen fort, og blir frisk og rask. Kos dere masse som nybakt familie på fire! :-)
 
Tusen, tusen takk!!! =)
 
Back
Topp