Velkommen til alle dere nye medlemmer!

En tråd i 'Generelt' startet av Forumansvarlig Tamara, 23 Sep 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Hei på deg!

Velkommen inn på Babyverden sitt forum. Så kjekt at du fant veien inn hit! Vi er mange aktive brukere her inne, men vi har alltid plass til flere - så her er det bare til å kaste seg med. Vi har plass til alle, enten du hovedsakelig vil lese tråder, om du vil delta i andre sine tråder med svar og tanker, eller om du har masse spørsmål du ønsker å stille. Vi kan love deg at her inne vil du finne masse informasjon, masse vås og skravling og utrolig mye kjekke diskusjoner - det er også rom for det triste, dersom det skulle være behov for dette.

I tillegg til å ønske deg velkommen til forumet, ville vi gjerne hjelpe deg til å bli litt kjent her inne. Så i denne tråden finner du vår hurtigguide til Babyverden Forum! :)

Da håper vi du blir litt bedre kjent med Babyverden Forum, og vi håper enda mer at du trives her inne. Om vi får lov, vil vi gjerne spørre hvordan du oppdaget oss? Ble vi anbefalt av noen du kjenner? Så du oss på sosiale medier? Eller fant du oss kanskje via et nettsøk? Skriv gjerne her i tråden, da blir vi glade - og du? Selv om du har vært her en stund, så har du lov å svare på dette spørsmålet - vi blir glade uansett, vi! ;)

Med stor og vennlig hilsen Moderatorteamet på Babyverden Forum

• Liker Liker x 3
    • Vinner Vinner x 1
  2. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Deler av forumet
    Babyverden.no
    Hovedsiden til Babyverden. Her finner du masse nyttige artikler, konkurranser, verktøy som eksempelvis terminkalkulator, og uke for uke-informasjon om svangerskapet. En del av dette postes også inne på forumet, men hvis du vil sørge for å få med deg ALT kan det være greit å sjekke innom siden her av og til :)

Anonymt-seksjonen
    Denne delen av forumet er for deg som har noe å spørre om, men som du ikke ønsker at skal knyttes opp mot ditt brukernavn. Logg deg ut av din bruker, og still spørsmålet helt anonymt. Denne delen av forumet kan du også bruke dersom du ikke har laget deg en bruker enda, og lurer på noe - men vi anbefaler deg selvfølgelig å lage en bruker og ta del i resten av forumet også :)

Termingruppene for 2019 og 2020
    Vi har egne termingrupper for alle månedene i 2019og 2020. Her kan du diskutere med de andre som venter en liten i samme måned som deg selv. Termingruppene styrer seg selv med tanke på tema, så her er det fritt frem for å snakke om alt fra svangerskapet, til samliv, til hva dere skal gjøre i påsken - og videre. Termingruppene er ofte en veldig kjekk plass å være, med leker, interessante tråder og tilpasset innhold som postes regelmessig av moderator. Hvis gruppen (og du!) har vært aktiv lenge nok, vil det også være anledning til å delta i skjult gruppe innad i termingruppen. Dette er en helt skjult del av termingruppen, som kun utvalgte medlemmer kan lese og skrive i. Det gir rom for de litt mer private diskusjonene, som en ikke ønsker å poste på åpent forum. Når en termingruppe har født, blir gruppene sømløst omgjort til barselgrupper som mange har glede av i småbarnstiden.

Aktuelle tema
    Den delen av forumet som ikke handler om barn og graviditet - for å si det litt enkelt. Her finner du tema om alt mulig annet, så det er absolutt mulig å diskutere andre ting enn det som foregår i magen :)

Ellers finnes det mange flere områder av forumet som kan være verdt å sjekke ut. Her nevner jeg noen, som med sitt navn i seg selv beskriver hva forumet brukes til:

Vi som prøver
    Svangerskap og fødsel
    Livet med barn

Apper
    Babyverden har en egen app! Her kan du følge svangerskapet ditt dag for dag, laste opp bilder og legge på herlige filtre. Du kan også lese Fødselsboken og Spedbarnsboken digitalt, og mye annet nyttig og kjekt. Denne er absolutt kjekk å ha for deg som venter - eller deg som har en liten!
    iOS-appen
    Android-appen
    Brukerveiledning og nyttig info om appene

Nyttig informasjon
    Hvordan endre profilbilde?
    Hvordan endre brukernavn?
    Forumregler
    Verktøy - hvilken uke er jeg i?
    Uke for uke - artikler
    Terminkalkulator

Sosiale medier
    Facebook
    Instagram // @Babyverden.no
    Snapchat // @Babyverdenforum

Innloggingsproblemer på forumet?
    Unngå å lage en ny bruker hvis du har problemer med den gamle. Send heller en e-post til kundeservice@sandviks.com eller tamara.nygaard@sandviks.com så hjelper vi deg! Flere brukere med omtrent samme innhold øker risikoen for innloggingsproblemer, så en slik løsning kan fort være å gjøre deg selv en bjørnetjeneste.

Last edited: 8 Jun 2019
  3. Danskeren Forelsket i forumet Sensommerbarna 2019

Jeg fant babyverden da jeg først blev gravid og søkte masse info på nett om mat og graviditet :happy:

• Liker Liker x 1
  4. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Så koselig at du fant oss! Håper du trives her inne :D

• Liker Liker x 1
  5. Danskeren Forelsket i forumet Sensommerbarna 2019

Ja! Elsker hjemmesiden, har fått svar på alt jeg har lurt på rundt graviditeten og elsker forumet, dejlig at få andre sine erfaringer :happy:

6. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Åååååå så koselig å høre!

• Hjertelig Hjertelig x 1
  7. Maru246 Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Mannen og jeg bestemte oss for at nå var det på tide å prøve, så da måtte jeg jo ha litt informasjon! Har lest SÅ mye lærerikt her! Regner med det blir en del mer lesing i fremtiden også :happy:

8. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Så koselig at du har funnet veien hit :D velkommen! Og lykke til med prøvingen

9. Maru246 Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Tusen takk!

10. Vil ha en baby til Forumet er livet Julegavene 2019 Januarlykke 2020

Hei, har ikke brukt forum på en god stund og har nå kommet litt tilbake de siste dagene.

Jeg lurer på en ting i forhold til regler og blant annet Facebook. Jeg skrev i en eller annen tråd i dag tidlig eller i går kveld om en Facebook-gruppe for for folk med stramt tunge og leppebånd tror jeg og ammehjelpen sin Facebook-side (linket ikke, men nevnte de tror jeg). Er dette greit eller ikke egentlig? Er det aldri lov å nevne Facebook og andre steder? Var isåfall ikke meningen å gjøre feil! Og jeg aner heller ikke hvordan jeg finner tilbake til gamle kommentarer for å slette eventuelt.

11. Lykkepappa Første møte med forumet

Kommende pappa her! Jeg googlet rundt om graviditet og babyer og ramlet inn her. Tenk så heldig at det var ett heeelt eget rom til pappaer :dance011:p Men satser på at jeg ikke blir kastet ut om jeg våger meg inn på noen av de andre :D

12. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Velkommen hit! Så gøy at en pappa har funnet veien til forumet vårt :D Vi har eget papparom ja, men der er det dessverre veldig stille.. Du er uansett velkommen til å delta akkurat hvor du ønsker på forumet :D Håper du vil trives her

13. Stoltmammatilen Andre møte med forumet

Kom over forumet via nettsøk da jeg var gravid og søkte etter en del info. Nå har jeg en liten en på 3mnd, og synes forumet er veldig kjekt for å både stille spm og for å lese om andre sine erfaringer :happy:

• Liker Liker x 1
  14. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Så koselig i høre :D Trives du her inne?

15. Stoltmammatilen Andre møte med forumet

Ja, absolutt :happy:

16. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Herlig! Håper du blir kjent med alle de flotte folka her inne :D ta deg gjerne en tur i juni-skravletråden

17. Marisma87 Flørter med forumet

Hei hei var her i 2011 når jeg var gravid med første mann og nå er det baby nr 2 på vei.

• Hjertelig Hjertelig x 2
  18. Moderator Astrid Gift med forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Gratulerer! :)
    Så gøy at du er tilbake!! :)

19. EmVee Forelsket i forumet Junilykke 2020 ♡

Hey hey Tamara og Astrid-moderator! :greet025

Jeg er en gammel traver fra 2006-2007 som omsider har fått ut fingeren og skal prøve på en til og da er det jo ikke andre steder å være enn her :D

• Hjertelig Hjertelig x 2
  20. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Så koselig! Velkommen tilbake, og lykke til med prøvingen :D

Det er tre andre fantastiske moderatorer her inne også. Marte, Kristin og Camilla :D

Del denne siden