Velkommen lille Emilie

Krines

Gift med forumet
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
August 2018
Fødselshistorie Emilie

Det er ganske rett frem egentlig [emoji28][emoji173]️ Var på kontroll dagen før og fikk time til igangsettelse den 15/8, fikk da beskjed om at hun lå 30% over gjennomsnittet og en vekt på 4010 g ca. Legen sa også at hun da hadde fått et litt mindre hodemål enn forrige lege uka før, så mulig hun var litt større. Men ca 4kg var hun iallfall. Fikk time til kl 8 og det hadde blitt bestemt at det skulle skje med vannavgang.

Vi møtte opp kl 8 presis. Lå med ctg målinger først og de preparerte før vannet ble tatt kl 9. Da var det bare å vente på rier da. Hadde en veldig hyggelig jordmor. Skravlet og passet på oss. Riene kom ikke og det var vanlig å sette drypp etter 2t om ingenting skjedde før. Så kl 11 ble det startet drypp på 15 ml/t og da merket jeg litt med engang, men så dabbet det av. Etter en halvtime ble det økt til 30 ml/t. Skulle øke hver halvtime. Kjente noe med engang da også, men ble med murringer. Hun ville gi det litt mer tid, da hun så rett ved 12tiden at det var en endring. Da begynte det å ta mer og mer tak. Ble vanskeligere å puste og prate samtidig. Fortsatt rolig, men fra her så økte det mer og mer, kom tettere og tettere. Ble sjekket og hadde da 5-6 cm åpning. Kom inn med 3 cm og myk livmorhals hvor hun sa de kunne dra den ut til full åpning, så var veldig moden [emoji28] Så hadde skjedd litt.

Kl slett fra 12 og frem til hun kom ut er jeg usikker på. Men rett før en ny sjekk og jeg hadde pustet og peset meg gjennom fler rier, måtte jeg ty til lystgass, da begynte det å bli heftigere. Det var så deilig når jeg fikk den. Hadde den på lavstyrke hele veien, redd for å bli kvalm [emoji28] anyway så banket det på døra og midt oppi alt så kom det en kar og skulle skifte dusjledningen [emoji23] De hadde spurt meg om det gikk greit, men jeg var fokusert på mitt så fikk ikke det med meg. Jeg hadde sittet på sengekanten hele tiden og taklet riene fint derfra, frem til slutten hvor jeg ville legge meg ned. Da var det ikke mange minuttene igjen. Ble sjekket og hadde da 8 cm åpning. Jordmor ringte legen da hun skulle være der på pressriene pga tidligere fødsel med skulderdystoci. Hun hadde fått beskjed om å ringe igjen når jeg skulle til å presse, men det rakk hun ikke [emoji28] Like etter at hun la på så var jeg klar. Hun sjekket og gav klarsignal, og på to press var hun ute kl 1247 [emoji173]️ Legen kom inn rett etter, veldig fornøyd var hun [emoji5]

Far fikk klippe navlesnoren når den hadde pulsert ferdig og vi slappet av og koste oss. Så skulle morkaken ut, satt litt fast men ikke noe voldsomt, de klemte og trykket. Fikk beskjed om å presse. Ikke så lett uten rier [emoji28] men fikk den da ut. Så gikk det noen min så fosset det nedover, kom en del blod. Så de har fulgt med meg tett etter det. Kom inn med blødningskasse og ikke måte på. Heldigvis var det med det og formen har bært kjempefin. Var oppe på bena igjen en times tid etter fødselen og trasket.

Alt i alt hadde jeg en utrolig fin opplevelse, hvor jeg følte at jeg hadde kontrollen selv og fikk styre forløpet litt mer. Mannen masserte når det trengtes og lot meg være for det meste, da jeg syns det kan bli mye å bli tatt og strøket på hele tiden [emoji85] Veldig glad for en så fin avslutning og at vi fikk ei frisk pike tilslutt etter 4 gutter.

Hun veide 4362 g, 51 cm lang, 35 rundt hodet og født i uke 37+4. Tenk hvor stor hun kunne ha blitt. Termin 4/9 [emoji33][emoji173]️

Vis vedlegget 270950
Vis vedlegget 270951
Vis vedlegget 270952Vis vedlegget 270953
 
Gratulerer så utrolig mye ei flott jente❤️ Så godt å høre at alt gikk bra og at du hadde en fin opplevelse :)
 
Høres ut som en flott fødselsopplevelse! [emoji173] Gratulerer med ei skjønn jente [emoji7]
 
Gratulerer så mye, nydelig liten skatt[emoji7][emoji7]
 
Gratulerer så mye [emoji178]
 
Back
Topp