Velge sykehus i Oslo...

Sommermamma2022

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Augustbarna2024
Er ganske ny i byen så vet ikke helt hvilket sykehus jeg bør velge. Dere som bor i Oslo området hvordan velger dere? :bookworm:

Er ca like lang tid å kjøre til Ullevål, Aker, Ahus og Rikshospitalet fra der vi bor...

Finnes det en side hvor fødende har skrevet anonyme tilbakemeldinger? Det var det i det landet jeg fødte i sist :joyful:

Lurte også på hvor mye for man på sykehuset i svangerskapet? Er det der man får ultralyd? Eller et det bare jordmor/fastlege helt til fødsel?
 
Jeg har ikke bestemt meg selv for hvor jeg vil føde, har også ganske lik reisevei.

Har hørt blandet om Ullevål, men bare bra om Ahus. Kjenner ingen som har født ved Rikshospitalet. Noen av sykehusene har lystgass og badekar, andre ikke. Vil tro det er så individuelt med både fødsel og hvilken jordmor man får, så det er vel vanskelig å vurdere.

Det er visst rutineultralyd på sykehuset, ellers ser det ikke ut som at man skal dit. Andre får korrigere hvis det er feil.

Henvisning og vurdering​

Tilbudet om rutinemessig ultralydundersøkelse i uke 17-19 får du automatisk på den fødeavdelingen der du er tilbudt fødeplass etter søknad fra din jordmor eller fastlege. https://www.oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/svangerskap/
 
Hvis du går inn på generell diskusjon i forumet så finne du «fødesteder i Norge», der blir det skrevet om dem :)
 
Er ganske ny i byen så vet ikke helt hvilket sykehus jeg bør velge. Dere som bor i Oslo området hvordan velger dere? :bookworm:

Er ca like lang tid å kjøre til Ullevål, Aker, Ahus og Rikshospitalet fra der vi bor...

Finnes det en side hvor fødende har skrevet anonyme tilbakemeldinger? Det var det i det landet jeg fødte i sist :joyful:

Lurte også på hvor mye for man på sykehuset i svangerskapet? Er det der man får ultralyd? Eller et det bare jordmor/fastlege helt til fødsel?
Det er en tråd om fødesteder i juligruppa hvor osloområdet blir diskutert - og hvor jeg var inne å spurte om tips for ikke lenge siden :) Står en del der!
 
Sniker fra juli!

Det spørs helt hva som er viktig for deg. Jeg ønsket å føde på et sted med færre fødsler, mer ro og familierom - samt badekar og lystgass. Jeg valgte derfor Bærum :Heartred

Hva er viktig for deg ved valg av sykehus?
 
Back
Topp