Velge annet sykehus?

lykke_liten

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Jeg har et par spørsmål. Som mange her har jeg vært gjennom utredning. Men som få har jeg fått sinnsykt dårlig oppfølging, lege som ikke tar seg tid til noe. Legen var syk en gang jeg hadde time, og JEG fikk beskjed om å vente nye 6 mnd på ny time da legen var fullbooka. Vel uansett, jeg fikk beskjed om å ringe når/om jeg fikk positiv test på grunn av tidlige undersøkelser og at de ville følge med.

Ringte på mandag, fikk beskjed om at legen skulle ringe meg, nå i dag (fredag) hadde de enda ikke ringt. Så jeg ringte igjen og fikk beskjed om å vente til en annen lege muligens hadde tid til å ringe meg.

Altså hallo. Nå begynner jeg å bli (unnskyld ordbruk) forbanna!
Så til spørsmålet: kan jeg som pasient velge et annet sykehus og få den oppfølgingen jeg skulle hatt, selv om sykehuset er en time unna? Det sykehuset jeg har vært på er ca en halvtime unna.
 
Ja, man kan bytte sykehus, men det skal være sagt at det ikke er sikkert at du får lik oppfølgning da det andre sykehuset har andre rutiner. Eller det at de ikke har tid. Kommer selvfølgelig også litt an på hvorfor man skal ha oppfølgning da. Men det er fritt sykehusvalg :)
 
Det er fritt sykehusvalg. Du kan sikkert ringe å høre?
Det er utrolig viktig å føle seg vel i varetatt. Utfordringen er vel bare at alle legger litt forskjellig i det, men å bruke en uke på å ringe deg tilbake er jo ikke bra i det hele tatt...
 
Back
Topp