Velge/ønske seg jordmor....?

Frk.SB

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Sensommerbarna 2019
Er det noen som vet om man kan velge eller iallefall ønske seg en bestemt jordmor til fødsel? Jeg skjønner jo at det kan være vanskelig med tanke på turnuser ol, men allikevel... Jeg var så veldig fornøyd med hun jeg hadde sist (Jan 18) og skulle så gjerne hatt henne igjen nå i August
 
Er det noen som vet om man kan velge eller iallefall ønske seg en bestemt jordmor til fødsel? Jeg skjønner jo at det kan være vanskelig med tanke på turnuser ol, men allikevel... Jeg var så veldig fornøyd med hun jeg hadde sist (Jan 18) og skulle så gjerne hatt henne igjen nå i August
Det tror jeg blir vanskelig med tanke på det du selv nevner. Hvis hun er på jobb da, så kan det vel tenkes at det nytter å ønske seg henne. Du kan jo skrive det i fødebrevet,så får du se. :)
 
Er det noen som vet om man kan velge eller iallefall ønske seg en bestemt jordmor til fødsel? Jeg skjønner jo at det kan være vanskelig med tanke på turnuser ol, men allikevel... Jeg var så veldig fornøyd med hun jeg hadde sist (Jan 18) og skulle så gjerne hatt henne igjen nå i August

Sniker
Det går an å høre, og skrive det i fødebrev feks, så kan det hende du får samme som sist dersom alt skulle klaffe med når hun er på jobb.
Jeg fikk samme igjen :)
 
Du kan ønske, men sjansen er dessverre liten! Under fødselen av min datter nekta jeg den jordmora jeg fikk (hun er muligens årsaken til at vi mista en av guttene våre for tidlig), og spurte samtidig etter hun som tok imot vår førstefødte. Hun var faktisk på jobb, men dessverre fullt opptatt med en annen fødsel.
 
Takk for svar, det er verdt et forsøk! Jeg skriver det i fødebrevet, også kan jeg jo kanskje nevne det når jeg ringer og sier ifra at jeg er igang...
 
Du kan sei fra når du kommer inn, så er det mulig. Her måtte jordmora mi "sloss" med dei andre jordmødrene for å få ta imot sistemannen min, og da sa ho at eg skulle ha sagt ifra når eg kom på føden at eg ville ha ho under fødsel. Da hadde eg fått ho uten problem (det var mitt ønske også altså, ho er fantastisk♡)
 
Du kan sei fra når du kommer inn, så er det mulig. Her måtte jordmora mi "sloss" med dei andre jordmødrene for å få ta imot sistemannen min, og da sa ho at eg skulle ha sagt ifra når eg kom på føden at eg ville ha ho under fødsel. Da hadde eg fått ho uten problem (det var mitt ønske også altså, ho er fantastisk♡)
Jeg kommer helt sikkert til å spørre etter henne, først når jeg ringer inn, så når jeg kommer
 
Back
Topp