Veldig vondt i venusberget.

MalinAngelica

Flørter med forumet
Jeg har bekkenløsning og har hatt det siden uke 26 eller noe sånn! Er i dag 34 uker på vei, men i går kjente jeg noe rart for første gang. Veldig sterke strålinger bak i rumpa, nedover i lårene. Dette gjorde at jeg fikk en følelse av at jeg ble lam i den ene siden og måtte stoppe opp helt.

Jeg har også veldig veldig vondt i venusberget og klarer ikke gjøre noen bevegelser som går utover denne delen av kroppen.

Er disse to tingene vanlig når man har bekkenløsning? Eller kan det være noe annet? :)

jeg har bekkenløsning og har smerter strålinger bak rumpa og nedover i lårene, setter seg også bak kne. Min Fysio sier kan være vanlig. Ang smerter i venusberget, kan ikke svare,
men Ville tatt opp med legen eller fysioterapeut ang det du lurer på. bedre å sjekke opp enn at vi andre skal si vårt mening som kan være til hjelp eller ikke;)

Ja, mener symfysen! :) venusberget er kanskje et gammelt ord:p jeg blir ikke noe klokere av å Google. Har googlet meg ihjel og alt kommer tilbake til bekkenløsning. Jeg bare føler at jeg har veldig vondt og er redd for at det ikke er normalt :/

Får ta en tlf til legen i morgen. Be om en sjekk.. har ikke så lenge igjen av svangerskapet heldigvis.

Smerter i symfysen ("venusberget") høres for meg ut som typisk bekkenløsning, har det selv. Ikke noe å bekymre seg for, men det er vondt og man blir veldig fort sliten. Viktig å ikke pushe seg, da blir det bare verre. Unn deg å slappe av på sofaen når du trenger det :-)

Høres ut som bekkenløsning ja. Hos meg forverres det ved gange, går veldig lite og har vært sykmeldt i 12 uker allerede for å ikke belaste bekkenet mer enn nødvendig:) (er kun halvveis)

Okei. Jeg er sykemeldt litt på jobben, men jobber fortsatt 4 dager i uken og vi sitter ikke. Jobber i restaurant! Vi har ikke pause heller så det kan bli veldig hektisk. Kan nok hende jeg har overbelastet meg.

Jeg har så vondt liksom i hele symfysen, ryggen og hoftene. Ingen ting er enkelt når det kommer til bevegelse. Samtidig så syntes jeg jo det er kjedelig å ikke gjøre noe for da går tiden så sakte:/

Jeg har sinnsyke smerter i symfysen, det aller meste gjør vondt :(
Det verst er å reise seg opp fra senga eller sofaen, da må jeg stå på en rar måte en lang stund før jeg får hompet meg bortover gulvet. Er veldig vondt å snu seg i senga også :(
Regner med det er bekkenløsning, eventuelt symfyseløsning.
De sier at det blir bedre når babyen fester seg da, er lov å håpe :)
Min ligger langt nede i bekkenet nå, ikke festet (er andregangs så ikke sikkert han fester seg heller), men det har ikke blitt bedre hos meg enda..

Jeg har sinnsyke smerter i symfysen, det aller meste gjør vondt :(
Det verst er å reise seg opp fra senga eller sofaen, da må jeg stå på en rar måte en lang stund før jeg får hompet meg bortover gulvet. Er veldig vondt å snu seg i senga også :(
Regner med det er bekkenløsning, eventuelt symfyseløsning.
De sier at det blir bedre når babyen fester seg da, er lov å håpe :)
Min ligger langt nede i bekkenet nå, ikke festet (er andregangs så ikke sikkert han fester seg heller), men det har ikke blitt bedre hos meg enda..

ja, da har vi det helt likt. Det er en ubehagelig plass å ha vondt på! jeg føler meg helt invalid her jeg sitter. Orker såvidt gå opp trappen her! Jeg sover ikke om nettene fordi jeg er så tung i kroppen og det er vanskelig å snu seg. Må snu meg sikkert 10 ganger hver natt fordi det gjør vondt å ligge for lenge på den ene hoftesiden, men kroppen er for tung til at den klarer å snu seg selv, så jeg våknet hver eneste gang jeg må snu meg og det gjør skitvondt :S

skal på kontroll om 2 uker.. får høre hva de sier da :)

ja, da har vi det helt likt. Det er en ubehagelig plass å ha vondt på! jeg føler meg helt invalid her jeg sitter. Orker såvidt gå opp trappen her! Jeg sover ikke om nettene fordi jeg er så tung i kroppen og det er vanskelig å snu seg. Må snu meg sikkert 10 ganger hver natt fordi det gjør vondt å ligge for lenge på den ene hoftesiden, men kroppen er for tung til at den klarer å snu seg selv, så jeg våknet hver eneste gang jeg må snu meg og det gjør skitvondt :S

skal på kontroll om 2 uker.. får høre hva de sier da :)
Huff, det er noe herk :(
Sliter med søvn og får veldig vondt i hofta jeg også. Du beskriver det akkurat sånn som jeg har det :p
Jeg har heldigvis ikke så lenge igjen av sv.skapet, men er jeg riktig uheldig så fortsetter det etter fødsel også :/
Det forsvant en uke etter fødsel forrige gang, krysser fingrene for at det blir sånn denne gangen også :)
Håper det bedrer seg til deg snart :)

Huff, det er noe herk :(
Sliter med søvn og får veldig vondt i hofta jeg også. Du beskriver det akkurat sånn som jeg har det :p
Jeg har heldigvis ikke så lenge igjen av sv.skapet, men er jeg riktig uheldig så fortsetter det etter fødsel også :/
Det forsvant en uke etter fødsel forrige gang, krysser fingrene for at det blir sånn denne gangen også :)
Håper det bedrer seg til deg snart :)

la oss håpe det ikke fortsetter etterpå!
Ja, du har jo termin denne mnd ser jeg :D hurra! Jeg har termin i november, så det er ikke så lenge igjen for meg heller :) Får holde ut!

la oss håpe det ikke fortsetter etterpå!
Ja, du har jo termin denne mnd ser jeg :D hurra! Jeg har termin i november, så det er ikke så lenge igjen for meg heller :) Får holde ut!
Har termin 30. oktober, så vi er nok ikke så langt unna hverandre ;)
Gjør ingenting om han kommer før altså, skal bli greit å kunne sove litt mer behagelig :p

Det er lov å håpe på alt etter uke 37 vil jeg tro :p Fikk sønnen min sist i uke 36 og han var 2900g og ble ikke regnet som prematur :) Han var frisk som en fisk og vi reiste hjem 3 dager etter. Han kom med keisersnitt tilogmed:!)

Det sies at disse harde nettene også er en måte å forberede oss på alle våken nettene som kommer, men de er jeg vandt med allerede, så hadde heller satt pris på litt søvn :D

Back
Topp