Veldig vondt i stingene

Førstegangsmammaen

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Når jeg tisser. Svir noe så sinnsykt :( Skjønner at det er vanlig. Men bør jeg oppsøke hjelp hvis jeg syns smertene er verre i dag enn det de var igår eller er det vanlig?
Jeg revna en del og har mange sting. Fødte for 5 dager siden.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Æwææ! Har ikke fått med meg at du har født! Gratulerer :D

Men ja.. her ble det også verre og verre, helt til det plutselig gikk over. Grua meg tol hver gang heg måtte tisse :(

Drikker du rikelig? Jo mer du drikker til mindre vondt får du. Men visst det plager deg veldig så vet jeg at det er en slags gele å få, som man kan smøre på som bedøvelse.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg og hadde insane vondt etter noen dager når jeg gikk på 2, hellte ned på vann gjennom dagen og etter noen dager så begynte det å gi seg! Så det er håp :)

<3 lille spire <3

Men ja.. her ble det også verre og verre, helt til det plutselig gikk over. Grua meg tol hver gang heg måtte tisse :(

Drikker du rikelig? Jo mer du drikker til mindre vondt får du. Men visst det plager deg veldig så vet jeg at det er en slags gele å få, som man kan smøre på som bedøvelse.

Kor kan eg få den geleen?

22 aug 2014

Bruk dusjhode og spyl med vann på såret samtidig som du tisser :) da vil du ikke merke det. Ellers prøv å sitte i grønnsåpevann 5-10 min daglig og skyll det av med vann etterpå-tilhelingen går da raskere+at det virker bedøvende (medisinsk grønnsåpevann selges på apoteket).

Ville ikke anbefalt å smøre noe på såret. Best om du bare vasker det me d vann 2 ggr daglig og tørker det godt og skifter truseinnlegg/bind ofte.

Jeg fødte for 18 dager siden og etter 15 dager var alt tilhelet og stingene vekke, så håper det er en trøst at det ikke tar lang tid. God hygiene og å la såret tørke er de beste forutsetningene :)

tiss i dusjen! Det er stort sett det eneste som hjelper.

Jeg fikk et lite sår som sved som et helvete ca dag 5 pp. Fordi noe som de hadde sydd ble litt feil, en slimhinne som løsnet og laget et lite sår. (Dette må jeg inn og sy på nytt når alt har grodd, de kunne ikke gjøre noe med det mens det fremdeles grodde :( ) Men det svei så mye at jeg ikke klarte å sitte egang, så jeg fikk flytende xylocain (ikke den samme som Salven som er reseptfri) på resept fra Barsel. Sikkert den geleen dere snakker om. Hjalp veldig!

Har ikke fått med meg at du har født jeg heller , gratulerer så mye :) ville snakket med fastlegen eller føden

Sniker litt. Jeg hadde vondt i flere uker etterpå og har fortsatt vondt når jeg går eller står lenge :confused: sydde mye! De første ukene var det helt forferdelig og jeg klarte nesten ikke gå, måtte sitte på ring osv. Fikk betennelsesdempende gelé på sykehuset og satt i grønnsåpevann 2 ganger om dagen. Dusjet og skylte meg også etter dobesøk i flere uker etter fødsel, kunne ikke bruke papir. Etter skylling lot jeg det lufttørke, eller så brukte jeg hårføneren. Råder deg til å prøve å få tak i geleen. God bedring! :)

Jeg har egentlig ikke skrevet noe om det før nå. Hadde en veldig traumatisk fødsel og det mest utenkelige holdt på å skje :( lever fortsatt i frykt for at det skal gå gærent. Ingen hyggelig barseltid her, dessverre.

Sniker litt. Jeg hadde vondt i flere uker etterpå og har fortsatt vondt når jeg går eller står lenge :confused: sydde mye! De første ukene var det helt forferdelig og jeg klarte nesten ikke gå, måtte sitte på ring osv. Fikk betennelsesdempende gelé på sykehuset og satt i grønnsåpevann 2 ganger om dagen. Dusjet og skylte meg også etter dobesøk i flere uker etter fødsel, kunne ikke bruke papir. Etter skylling lot jeg det lufttørke, eller så brukte jeg hårføneren. Råder deg til å prøve å få tak i geleen. God bedring! :)

Hei. Takk for svar. Skal prøve å få tak i den geleen. Det er helt fryktelig å gå på do. Jeg griner hver gang jeg tisser og holder igjen så lenge jeg kan :(

Hei. Takk for svar. Skal prøve å få tak i den geleen. Det er helt fryktelig å gå på do. Jeg griner hver gang jeg tisser og holder igjen så lenge jeg kan :(

Uff, jeg vet akkurat hvordan du har det. Husker jeg var så anspent på do at jeg nesten stod å tissa. Det blir bedre altså, tro meg! :) Prøv hårføner, det gjør huden mer myk og elastisk. Er førstegangs jeg å, visste at fødselen ville bli vond, men ikke at det skulle gjøre så ufattelig vondt så lenge etter.:confused:
Jeg satser på drømmefødsel neste gang, kunne gjerne tenkt meg noe form for smertestillende ihvertfall da, og kan godt slippe å revne så mye å. :p:)

Jeg syns det hjalp veldig å tisse i dusjen.. Er ikke godt å tisse de første dagene etterpå :(
Så trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse.. :( får håpe det bedrer seg og du får nyte barseltida fremover.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har egentlig ikke skrevet noe om det før nå. Hadde en veldig traumatisk fødsel og det mest utenkelige holdt på å skje :( lever fortsatt i frykt for at det skal gå gærent. Ingen hyggelig barseltid her, dessverre.

Uff, kjære deg <3 håper det bedrer seg for dere snart!

Jeg hadde/ har det også sånn. Må bøye meg skikkelig frem når jeg tisser slik at jeg ikke får tiss på såret, da svir det noe grasalt. Var værst i begynnelsen, nå er det ikke så gale, to uker siden jeg fødte.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp