Veldig vonde ligamentsmerter?

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Noen som har hatt så smertefulle ligamentsmerter at man blir fysisk dårlig av det?

Våknet i dag og var skikkelig øm i høyre side, ble bare verre utover morgenen når jeg stod oppreist eller gikk. Skulle på Ikea og kjøpe både sprinkelseng og stellebord, men endte opp med å gå (stabbe..) meg ut til bilen igjen mens mannen tok seg av handlinga.
Det gjorde så ekstremt vondt at jeg begynte å kaldsvette, ble svimmel og fikk følelsen av å måtte spy.

Smertene går over når jeg sitter/ligger i fosterstilling, så det kan da ikke være noe veldig alvorlig. Mini turner rundt, så han er det ingen fare med hvertfall. Men det kommer tilbake så fort jeg reiser meg igjen.

På det verste ble jeg redd for blindtarmbetennelse, men dette hadde da vel ikke gått over? Samme med svangerskapsforgiftning (bekymrer seg jo for alt, og Googler for mye...), det går jo ikke bare over?
Blir det verre så ringer jeg selvfølgelig legevakta ;)

Får også kjempe smerter på høyre siden, trodde selv i dag at det var blindtarmbetennelse. Men de kommer og går. Så lurte på om eggstokken gjør så vondt. Blir ikke smart av de forskjellige ubehag hehe

Får også kjempe smerter på høyre siden, trodde selv i dag at det var blindtarmbetennelse. Men de kommer og går. Så lurte på om eggstokken gjør så vondt. Blir ikke smart av de forskjellige ubehag hehe

Hehe, nei, kommer liksom nye ting hele tiden :P Som jeg har sagt hele veien, og som mannen min nå siterer meg på: "Hvem pokker sa at svangerskap er det beste som finns?".
Samtidig vet jeg at det finnes verre ting, men blir som en drittunge fordi jeg er så lei av alle vondtene og ubehaget.. :P

Hehe, nei, kommer liksom nye ting hele tiden :p Som jeg har sagt hele veien, og som mannen min nå siterer meg på: "Hvem pokker sa at svangerskap er det beste som finns?".
Samtidig vet jeg at det finnes verre ting, men blir som en drittunge fordi jeg er så lei av alle vondtene og ubehaget.. :p
Det lurer jeg på og, skjønner ikke at noen er så heldig å kjenner ikke noe ubehag i svangerskapet og jeg har kjent masse og inn og ut av sykehuset fra dagen en haha

Det lurer jeg på og, skjønner ikke at noen er så heldig å kjenner ikke noe ubehag i svangerskapet og jeg har kjent masse og inn og ut av sykehuset fra dagen en haha

Uff, jeg har heldigvis ikke hatt noen sykehusbesøk.
Egentlig burde jeg ikke klage, vet det er mange som har hatt verre svangerskap..

Utover kvelden nå har smertene begynt å slippe det verste taket. Går ikke lenger ned i knestående når jeg reiser meg :P Tror jeg har resonert meg fram til en mulig årsak; mini har økt aktivitetsnivået sitt og jeg kjenner han er blitt sterkere. Han var veldig aktiv når jeg la meg i går, og i tillegg sov jeg (endelig) veldig tungt og tror jeg har tilbragt all søvn liggende på venstre side. Så den stakkars livmora har sikkert hengt og slengt i høyre ligament mens mini har danset natta lang :P

Også jeg som skulle være så effektiv og få gjort masse i dag.. Ble sofaen i stedet gitt!

Jeg har bare ekstremt vonde ligamentsmerter i starten av svangerskapet, var nær på å ringe ambulanse 2-3 ganger. Nå har jeg mye mindre smerter og bare en gang i blant heldigvis :)

Håper det gir seg for deg!

Jeg har bare ekstremt vonde ligamentsmerter i starten av svangerskapet, var nær på å ringe ambulanse 2-3 ganger. Nå har jeg mye mindre smerter og bare en gang i blant heldigvis :)

Håper det gir seg for deg!

Mye, mye bedre i dag!
Har hatt ligamentsmerter før, men aldri så vondt som i går. Om ikke annet er jeg hvertfall en erfaring rikere ;)

Hadde en episode på onsdag da jeg stod å redde opp en pasientseng på jobb.. det kjentes plutselig ut som hele høyresida skulle rives ut i lysken :s måtte akutt sette meg :p heldigvis hadde jeg en student med meg som ordnet alt med pasienten på badet mens jeg satt der og fikk hentet meg inn igjen :p

Har også hatt noen skikkelig vonde smerter i dag. Har gått krokbøyd fra soverommet til stua. Har en vært gravid en gang før, men har aldri hatt så vondt som i dag. Snåle greier...

Back
Topp