Veldig tørr hud

CFB

Februar 2014's Miss håndarbeid
Februar 2014 - Skjult forum
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei!

Er det noen av deres små som har veldig tørr hud?
Småen er snart 2 uker nå, og spesielt på armene, hendene og beina så er hun så tørr i huden at det flasser av i flak noen steder.

Er det samme hos dere? Hun ser ikke ut til å plages av det, men jeg synes det ser helt forferdelig ut. Kan ikke skjønne om det ikke klør!

Men man skal vel strengt tatt ikke bruke noe som helst av kremer på de minste spedbarna?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er helt vanlig at de flasser, har jo tross alt ligget i vann i ni måneder. Jeg har ikke brukt noe på lillemann utenom en dråpe olje i badevannet de få gangene vi har badet han. :) Går over av seg selv etterhvert.

Jeg spurte helsesøster om det på hjemmebesøket, fikk beskjed om å ikke smøre. Gjerne ha litt badeolje i vannet når hun ble badet (som nevnt ovenfor) :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Min lille mann er også ganske tørr på hender, føtter, og magen :) brukte bare litt olje i badevannet :) virker som det fungerte litt :) sikkert litt deilig for han også :) jeg elsker hvertfall å bruke olje :) hehe

Min er og tørr, bruker olje i badevannet :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg masserer litt av babyoljen på tørre partier innimellom, fikk beskjed om å gjøre det noen ganger av jordmor. Nå etter tre uker er huden fin. Var såkalt "overtidshud" på baby. :-)

Grunnen til at de flasser er for at de vokser fortere enn huden klare å følge med. Skifter hud. Så jeg og fikk beskjed om at smøring er unødvendig. Litt olje var greit. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sikker på at det ikke er det fettlaget hun hadde i magen som flasser av?

Det beste er å bade de i oljevann. Ikke såpe i. Du kan gjerne ta olje på en klut å gni av flasset. Hvis du har nok olje i vannet trenger du ikke smøre med noe. Men seba med sine kremer er gode, burts bees og babyline kreme ( ikke lotion).

Tror det er helt vanlig at de små flasser litt. Bruker også olje i badevannet. Ellers ser jeg at sokker og strømpebukser sliter litt av den løse huden av. Masse død hud i sokkene og strømpebuksene.

Flasser her også, det er helt normalt. Vi bruker olje i badevann og evt olje på en klut om jeg bare tørker henne. Funker bra :)

vi smørte hhenne med litt olje fordi huden hennes sprakk litt opp på føtter og hender

Hun har flasset masse her, fikk beskjed om at det var helt normalt, så jeg har ikke gjort noe med det. Nå er hun nesten helt fin på hele kroppen :) har ikke trengt olje i badevannet heller.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp