Veldig stor mage

Gåte82

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Synes magen plutselig har blitt VELDIG stor, (over de to siste ukene) og blir litt bekymret. Jeg er nok veldig stor i forhold til å være 21+2. Er det andre som har erfaring med dette? Er andregangs så det er vel kanskje forventet å vokse raskere, men vil det stagnere, eller kan det være noe galt? Har lagt på meh ca 3,5 kg. Skal prøve å få lagt ved et bilde senere. Jeg skal heldigvis til jordmor på tirsdag, så da får jeg kanskje noen svar. Gruer meg litt.

PicsArt_05-26-08.23.07.jpg PicsArt_05-26-08.21.52.jpg PicsArt_05-26-08.31.39.jpg
To bilder fra i dag og et fra 10 uker hvor jeg bare var oppblåst. Synes ikke jeg ser så stor ut på bildene som jeg gjør i virkeligheten.

Jeg er også 2. gangs med veldig stor mage. Er ikke like langt som deg, er 17+4 i dag.

Med første hadde jeg også kjempestor mage, men den kom ikke så tidlig som nå. Jeg er ikke så høy, 167cm, og hadde relativt mye fostervann sist jeg var på TUL.

Tenker en del på dette med størrelsen, synes det er skikkelig kjipt å være så stor når jeg ikke er halvveis en gang. Har lagt på meg 6 kg, og det ser ut som alt er kommet på magen. Er slank ellers, så derfor ser den nok ekstra stor ut. Det blir fem lange måneder...

Det ligger et bilde i den skjulte bildetråden om du har tilgang der. Tatt for noen dager siden (eller muligens forrige helg).

Ok, får driste meg meg trusebilde jeg også da. Jeg er litt større enn deg, kan du trøste deg med. (Ser det ut som da.) og på bildet er jeg 16+4! Uff, dette mååå stagnere litt.

Vedlegg

• A9A4308A-9EAE-4700-BB7F-083DCD176015.jpeg
    A9A4308A-9EAE-4700-BB7F-083DCD176015.jpeg
    302,1 KB · Visninger: 207
Synes ikke du var stor jeg...jeg er 20+5 idag, og er nok like stor er nr. 3 så har ikke tenkt så mye over saken, bare regnet med at jeg blir større og det raskere enn de to andre gangene :)

Jeg er også 2. gangs med veldig stor mage. Er ikke like langt som deg, er 17+4 i dag.

Med første hadde jeg også kjempestor mage, men den kom ikke så tidlig som nå. Jeg er ikke så høy, 167cm, og hadde relativt mye fostervann sist jeg var på TUL.

Tenker en del på dette med størrelsen, synes det er skikkelig kjipt å være så stor når jeg ikke er halvveis en gang. Har lagt på meg 6 kg, og det ser ut som alt er kommet på magen. Er slank ellers, så derfor ser den nok ekstra stor ut. Det blir fem lange måneder...

Det ligger et bilde i den skjulte bildetråden om du har tilgang der. Tatt for noen dager siden (eller muligens forrige helg).

Jeg vet ikke hvordan det er med fostervann her, men ikke hørt noe på OUL, så jeg antar det er normale mengder. Godt å høre at det er fler som opplever det samme i alle fall. Må bare si at magen din er veldig fin. Din ser litt annerledes ut, men det kan nok ha med at du er slankere og kanskje annen kroppsfasong. Vanskelig å sammenligne disse magene. Er spent på hvordan dette utvikler seg da.

Synes ikke du var stor jeg...jeg er 20+5 idag, og er nok like stor er nr. 3 så har ikke tenkt så mye over saken, bare regnet med at jeg blir større og det raskere enn de to andre gangene :)
Det er trøstende å høre. Da er nok kanskje ting på det normale her også.

Har også ganske stor mage no med nr 2, i forhold til 1 barn. Alle er ulike, og alt er like normalt. Fine mager uansett størrelse :)

Har også ganske stor mage no med nr 2, i forhold til 1 barn. Alle er ulike, og alt er like normalt. Fine mager uansett størrelse :)
Ja, enig i det. Og synes magen min er fin, altså... det er ikke det. Det er ikke det «visuelle» jeg bekymrer meg over. Det er heller alle plagene en stor mage fører med seg som kanskje ikke en liten/vanlig mage får. Fikk prolaps i forrige svangerskap og har slitt med den av og på siden. Allerede nå er det vondt og ubehagelig å skifte stilling om natten. Huden svir og stikker når den strekkes... For ikke å snakke om formuen man bruker på gravidtøy. Jeg har allerede vokst ut av noe av det jeg kjøpte for seks uker siden.

Ja, enig i det. Og synes magen min er fin, altså... det er ikke det. Det er ikke det «visuelle» jeg bekymrer meg over. Det er heller alle plagene en stor mage fører med seg som kanskje ikke en liten/vanlig mage får. Fikk prolaps i forrige svangerskap og har slitt med den av og på siden. Allerede nå er det vondt og ubehagelig å skifte stilling om natten. Huden svir og stikker når den strekkes... For ikke å snakke om formuen man bruker på gravidtøy. Jeg har allerede vokst ut av noe av det jeg kjøpte for seks uker siden.

Sant nok, ser den altså! Har allerede sjølv merka det på klær, osv. Huff, ikkje så kjekt med fysiske plager.. Håper du får det greitt framover, vi har jo trossalt nokre mnd igjen :bag: Er det stor aldersforskjell på nr 1, og nr to som er i magen?

Ekstra kjedelig når det får så store konsekvenser. For ei uke siden ble jeg akutt plaget med rygg- og bekkensmerter, og det vil vel være veldig naturlig at det er en sammenheng der. Skriver under på hudplagene. Håper prolapsen du plages med holder seg mer av enn på under dette svangerskapet.

Ok, får driste meg meg trusebilde jeg også da. Jeg er litt større enn deg, kan du trøste deg med. (Ser det ut som da.) og på bildet er jeg 16+4! Uff, dette mååå stagnere litt.
Kjempe fin mage:happy: Den er det bare å være veldig stolt av!!!

Jeg er litt lengre enn dere, 23+0 i dag og er tredje svangerskap. Men jeg er også veldig stor. Har vært det hele veien. Har ikke hørt noe om mye fostervann heller. Hadde nok igjen en liten bump på magen fra forrige svangerskap. Men vil ikke si jeg var overvektig før svangerskapet heller.

Men resultatet er at jeg nå har fått store problemer med bekkenet. Tror det er låsning, fordi ved bevegelse bare stikker det til bak i ryggen og låser seg, liksom. Det er fryktelig vondt og vet snart ikke hva jeg skal gjøre!! Må snakke med legen i morgen.

Jeg er litt lengre enn dere, 23+0 i dag og er tredje svangerskap. Men jeg er også veldig stor. Har vært det hele veien. Har ikke hørt noe om mye fostervann heller. Hadde nok igjen en liten bump på magen fra forrige svangerskap. Men vil ikke si jeg var overvektig før svangerskapet heller.

Men resultatet er at jeg nå har fått store problemer med bekkenet. Tror det er låsning, fordi ved bevegelse bare stikker det til bak i ryggen og låser seg, liksom. Det er fryktelig vondt og vet snart ikke hva jeg skal gjøre!! Må snakke med legen i morgen.

Anbefaler deg en tur til kiropraktor vedr bekkenet, er nok ikke så mye legen kan gjøre med det. Og du trenger ingen henvisning fra legen. :-) men for all del det er greit å ta det opp med legen også.

Anbefaler deg en tur til kiropraktor vedr bekkenet, er nok ikke så mye legen kan gjøre med det. Og du trenger ingen henvisning fra legen. :) men for all del det er greit å ta det opp med legen også.
Ja, er vel mest de som får gjort noe med det. Takk for tips!!

Kiropraktor kan hjelpe. De kan kanskje gi deg noen øvelser du kan gjøre hjemme også. Katt/ku (strekk rygg/krum rygg) f.eks, og å rulle på hoftene. Men prøv også å svømme i oppvarmet basseng om du har mulighet. Det var det som hjalp hos meg sist svangerskap. Pluss 4 behandlinger hos kiropraktor.

Back
Topp