Veldig stille her på forumet nå

Ipek

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Etter at hemmelig gruppe kom, ser jeg at det er veldig stille her ute. Kanskje har de fleste oktober-mammaer oppnådd medlemskap på hemmelig gruppe, men er det bare meg som tenker at man kan være litt selektiv med hva man poster der inne? MÅ absolutt alt mellom himmel og jord foregå der inne? Jeg ser jo at det aller meste der inne like godt kunne vært skrevet her «ute», det er jo faktisk svært lite som faktisk er så kritisk at det «forsvarer» å poste det der inne.

Dette er jo faktisk litt avgjørende for de som ikke poster så mye, men som har veldig god nytte av å kunne lese hva som foregår i denne perioden hos sine med-gravide. Da tenker jeg ikke på de som ikke har et liv, og som kun er og leser just for fun og nysgjerrighet, de vil det alltid være noen av sikkert.

Jaja, noen tanker fra meg. Jeg ønsker ikke å være noe forumpoliti, jeg bare undrer meg over den praktiske nytten av hemmelig forum når jeg leser der inne. :happy:
 
Jeg føler det er litt stille generelt sett, både her og på skjult forum. Og jeg har heller ikke så mye å bidra med når jeg er i full jobb, og bruker fritiden på guttungen samt soving når mulighetene byr seg. Er ofte innom å leser, følger med på nedtelling og hvor langt man er på vei, ellers føler jeg at jeg ikke har så mye mer å bidra med :) men nå snakker jeg for min egen del :)
 
Jeg føler det er litt stille generelt sett, både her og på skjult forum. Og jeg har heller ikke så mye å bidra med når jeg er i full jobb, og bruker fritiden på guttungen samt soving når mulighetene byr seg. Er ofte innom å leser, følger med på nedtelling og hvor langt man er på vei, ellers føler jeg at jeg ikke har så mye mer å bidra med :) men nå snakker jeg for min egen del :)
Neida, det er ikke innsatsen til hver enkelt jeg tenker på, jeg bruker vel 80% av tida, minst, bare på å lese. Men jeg lurer bare på om ikke det går an å holde mye av aktiviteten på skjult forum her ute i stedenfor? Fordi mye der inne faktisk ikke har noe der inne å gjøre, hvis man skal tenke på argumentene for å faktisk ha et skjult forum. :)
 
Jeg synes generelt hele forumet er rimelig stille. Kanskje mest aktivitet på prøver-forumet. Men så var jeg her sist i 2017, og da var det jo virkelig aktivt innpå her.
 
Jeg synes skjult er stille også. Generelt sett liker jeg best å dele ting på skjult ettersom det er en gjennkjennelsefaktor på åpent forum. Dessverre har hele babyverden blitt veldig stille siste årene. I 2017 var det ekstremt mye mer liv i termingruppene.
 
Orker ikke være så aktiv med HG.. Kommer sterkere tilbake når jeg ikke er dårlig:joyful:
 
Jeg velger åpent, men i øyeblikket tilbringer jeg mest tid med hodet i bøtta (HG). Så orket til å henge rundt på ett forum er ganske lav.
 
Jeg synes generelt hele forumet er rimelig stille. Kanskje mest aktivitet på prøver-forumet. Men så var jeg her sist i 2017, og da var det jo virkelig aktivt innpå her.
Jeg synes skjult er stille også. Generelt sett liker jeg best å dele ting på skjult ettersom det er en gjennkjennelsefaktor på åpent forum. Dessverre har hele babyverden blitt veldig stille siste årene. I 2017 var det ekstremt mye mer liv i termingruppene.

Enig. Var mye mer aktivitet før, dessverre.

Også, synes jeg og at begge forumene er ganske stille. Ikke pga skjult kom opp, det tror jeg ikke; men mer fordi - mange er dårlige og greier ikke være så mye på forum i disse ukene. Noen har nok falt fra (fordi de trenger skrike om graviditeten før venner/bekjente vet om det, men mister etterhvert behovet), også.. når man beveger seg inn mot andre trimester, så føler man seg kanskje også litt tryggere, og skriver ikke innlegg av ren nervøsitet kanskje...? :)
 
Klarer dessverre ikke å være så mye aktiv pga HG og ekstreme migrene anfall. Beklager det, og satser på at jeg kommer sterkere tilbake etterhvert! :)
 
Nei nei nei, dere misforstår. :joyful: Vær akkurat så mye/lite aktive som dere ønsker, og Babyverden er kanskje ikke det samme som før. Men jeg tenker utelukkende på den aktiviteten som faktisk _er_ inne på skjult gruppe - er mye av den aktiviteten nødvendig å ta der inne? :angel8 Siden det aller meste det inne faktisk er av hverdagslig art.
 
Jeg tenker at det er helt individuelt hva man ønsker å dele med «alle» og hva man ønsker å dele på skjult. Synes det blir for dumt å sitte å skulle ha en mening om hva som bør være skjult og ikke. Det er jo vi brukerne som oppretter trådene, da havner tråden der hver enkelt er mest komfortabel.
Jeg vekslet mellom begge forumene og synes det er helt greit.
Men ja, det er stille her inne for tiden. Men jeg synes det er litt fint det også, for min del handler det om at akkurat der jeg er i svangerskapet nå så er det ikke så mye spørsmål, bare mye venting. Kanskje dukker det opp mer spørsmål og mer deling av private ting når det dukker opp nye plager/spørsmål/bekymringer osv. og ja, da kommer jeg nok til å dele på skjult gruppe, for der er jeg mest komfortabel. Og håper det er greit :happy:
 
Det må få være opp til hver enkel mener jeg, inne på skjult (uansett hvor hverdagslig det er) så kan folk skrive uten å måtte tenke over hva de gir av info. Selv om det bare nevner spesifikke daglige hendelser i en skavletråd. Jeg poster mest ute på åpent fordi jeg også syntes der er stille og ønsker mer aktivitet, men har ingenting i mot at noen ønsker å dele ting inne på skjult istedenfor. Det er ikke så mye man trenger å gjøre for å få tilgang heller selv for de som er stille og bare observerer.

I forhold til at det er stille så tror jeg det er en naturlig fase, for vi er alle kommet til et punkt hvor man begynner å venne seg til tanken på at man er gravid og har fått unna det meste man har av spørsmål og tanker så langt. Samtidig begynner man å bli mer trygg på at dette går veien. Når det nærmer seg OUL tror jeg det vil ta seg opp litt igjen!
 
Nei nei nei, dere misforstår. :joyful: Vær akkurat så mye/lite aktive som dere ønsker, og Babyverden er kanskje ikke det samme som før. Men jeg tenker utelukkende på den aktiviteten som faktisk _er_ inne på skjult gruppe - er mye av den aktiviteten nødvendig å ta der inne? :angel8 Siden det aller meste det inne faktisk er av hverdagslig art.

I tillegg til det de to over meg nevner; så er det jo innleggskrav på 10 innlegg i mnd på skjult også. Da kan det kanskje være greit med noe hverdagslig for de som føler de kanskje ikke kan bidra stort til de trådene som er mindre hverdagslige..
Også er det jo dette med gjenkjennelsesfaktor, og.
Noen deler mer av det hverdagslige på skjult fremfor åpent, for å redusere risikoen for at noen kjenner en igjen ved et googlesøk. :)

(Jeg for min del er ganske lett gjenkjennelig uansett for de som kjenner meg, men jeg forstår at enkelte ønsker fremstå mer anonyme)
 
Jeg kommer til å poste mest på skjult tror jeg, rett og slett fordi jeg vet at jeg har minst ett menneske som er en slags "cyberstalker" og jeg ønsker at hen skal ha minst mulig informasjon vedrørende mitt liv, samtidig som jeg ønsker å dele med andre.
Nå ble det veldig personlig, beklager.
 
Jeg tenker at det er helt individuelt hva man ønsker å dele med «alle» og hva man ønsker å dele på skjult. Synes det blir for dumt å sitte å skulle ha en mening om hva som bør være skjult og ikke. Det er jo vi brukerne som oppretter trådene, da havner tråden der hver enkelt er mest komfortabel.
Jeg vekslet mellom begge forumene og synes det er helt greit.
Men ja, det er stille her inne for tiden. Men jeg synes det er litt fint det også, for min del handler det om at akkurat der jeg er i svangerskapet nå så er det ikke så mye spørsmål, bare mye venting. Kanskje dukker det opp mer spørsmål og mer deling av private ting når det dukker opp nye plager/spørsmål/bekymringer osv. og ja, da kommer jeg nok til å dele på skjult gruppe, for der er jeg mest komfortabel. Og håper det er greit :happy:
Du kan gjerne synes mine meninger er dumme.:D Det var ikke meningen å provosere noen, så beklager at du ble det altså. Som jeg nevnte var det ikke for å leke forumpoliti jeg tar dette opp. Jeg har bare lurt på hvor nødvendig et skjult forum er, når jeg leser mange av de hverdagslige tingene som blir skrevet der inne. Av mennesker med avatar og nick. ;) Det er jo ikke mer enn bare noen tanker om temaet fra min side.
 
Du kan gjerne synes mine meninger er dumme.:D Det var ikke meningen å provosere noen, så beklager at du ble det altså. Som jeg nevnte var det ikke for å leke forumpoliti jeg tar dette opp. Jeg har bare lurt på hvor nødvendig et skjult forum er, når jeg leser mange av de hverdagslige tingene som blir skrevet der inne. Av mennesker med avatar og nick. ;) Det er jo ikke mer enn bare noen tanker om temaet fra min side.
Det er fullstendig innafor å ta opp! :love7 Ikke alltid man vet hvorfor andre gjør det de gjør heller, så da kan man jo få svar på det :) At det har vært rolig kan vi i hvert fall være enige om :rolleyes:
 
Back
Topp