Veldig spent på hvordan ultralyden vil gå i dag :s

~~11.01.2013~~

Glad i forumet
Snart avgårde på ultralyd. Lille prinsessen i magen var litt mindre en gjennomsnittet på forrige ultralyd. Så skal på ny i dag. Spent på om hun har vokst skikkelig. Var på kontroll hos jordmor i går og hun var ikke helt fornøyd. Symfysemålene har omtrent ikke endret seg de siste kontrollene og at jeg i tillegg var jeg begynt å gå ned i vekt tiltross at jeg spiser normalt og jevnlig. Men satser på at prinsessen har det fint og at det bare er måte hun ligger på som gjør at det ikke er så mye endring på målene.

Korleis gjekk det på ul?? :-)

Det gikk fint :) alt så bra ut. Hun la fint på seg. Men var litt liten. Men syns hun var stor jeg. Hun var nå hele 2600g. Men vet ikke hva som er normalt i uke 37 jeg. Men skulle ta kontakt om jeg kjente mindre liv og om målene fortsatte å synke. Men foreløpig ville de ikke gjøre noe. Siden hun følge sin egen kurve.

Noen som vet hvordan vekten skal være i uke 37?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Sist fødde eg når eg var 37+0 og han var 2650g og 46cm! Nett passe stor å pressa ut! :)
Men etter eit par dagar fekk han gulsott og det vart me plaga med i tre veker, så håpar du går nokre veker til så ho nærmar seg 3kg! :)
Lykke til! :)

Gjennomsnittet i uke 37 er vel ca 3000g, her er og lille litt liten, noen er bare små genetisk noe trolig mine barn er :) For det virker ikke som om det er noe :)

Vi har vært på ultralyd i dag, jeg er 37+1. Lillegutt ble estimert til 2700 gram, men det er pluss/minus 300 gram. Han er ca 10% under normalkurven, normalvekt er rundt 3 kg.

Forrige gang fødte jeg i uke 35+2, han var 2654 gram og 46 cm. Han lå ganske midt på normalkurven.

Kan jo være det ikke stemmer, fikk estimert vekten til forrige på Rikshospitalet sist og da trodde eksperten han var rundt 2800 men noen dager senere ble han født og var ca 3200 så de tok jo veldig feil.

Back
Topp