veldig sliten og lei meg:-(

sam03

Blir kjent med forumet
jeg er gravid i 6 mnd.blei det med p.plaster.var egentlig ferdig med barn,men så blei det da en til.
etter mye krangling og fram og tilbake i forholdet,valgte jeg å beholde.meg og min mann har det bra sammen nå,heldigvis.

men at det skulle bli så mye negativte ting,hadde jeg ikke trudd.

går på yrkesrettet attføring.og så lenge jeg er gravid.mister jeg pengene fra fødsel av.kan oppta ykesrettet attføring igjen etter 6 eller 7 uker,men da må jeg ut i arbeid eller kurs.

er på kurs nå,som vil være ferdig 22 november.er på et prosjekt som skal få meg ut i arbeislivet.og min veileder på dette kurset har kontakt med NAV for å fortelle henne om hvordan det går med meg.

da jeg sliter veldig med paranoid forstyrrelse,unnvikende forstyrrelse, sosial fobi og depresjoner,så er det beste for meg for øyeblikket å havne inn under tidsbegrenset uføre.jeg er for tiden kjempe langt nede,og er kjempe sliten.trenger behandling og hjelp til å komme meg opp igjen.

men min saksbahndler på NAV vil ikke gå god for at jeg skal få tidsbe.uføre.
jeg fikk en kjempeknekk når jeg hørte det av min veileder på kurset.fikk også beskjed om at jeg må godta et kurs som begynner nå 23.11 som varer ut til terminen min,hvis ikke så ville hun stoppe utbetalingene mine.

hvordan kan jeg ha så firkantet behandler på NAV.håper ikke hun skal behandle søknaden min som ligger inne til bahandling på uføre.

min psykolog. lege og veileder på kurset mener at det beste for meg er å få tids.uføre,slik at jeg kan få behandling til å takle hverdagen.

jeg blir veldig sliten av all den prossessen her.har bare lyst til å grine.så mye jeg må lide.huff.
vil minne på andre om å være forsiktig.ikke bli gravid når du går på NAV sine
rettigheter,for da blir man "straffet".

måtte bare få ut frustrasjonen min.sikkert kjedelig for dere andre å lese,men jeg fikk det ut.
klem fra en sliten frue.
 
Er NAV på sitt beste vettu, herregud... Er som de sier, når du er som svakest - så må du være som sterkest! Det er ikke lett å skulle bane seg vei igjennom den papirmølla på NAV når man er syk. Jeg anbefaler deg å be legen din om å ta et møte med NAV sammen med deg, og få han til å fortelle dem akkurat hvor skapet skal stå. de har ingenting med å diagnostisere deg på den måten! Masse, masse lykke til!! [:)]
 
Nav i et nøtteskal ja! Så lenge du har en god legeerklæring, spesialisterklæring fra psykolog (som tilser at du på nåværende tidspunkt er ufør) så kan ikke saksbehandler på attføring gå imot deg!! alt er berørende på legers uttalelser! ikke bry deg om saksbehandleren! uavhenging så er du lovpålagt til å ta ut permisjon 3 uker før fødsel, så hun kan ikke ha deg gående til termin og blir du sykemeldt grunnet graviditet så må du jo fortsette å få utbetaling!

dette her med foreldrepenger osv er så komplisert! [:@]

lykke til ihvertfall[:)][:)]
 
tusen takk ofr tilbakemeldinger.

ser at det ikke bare er meg som syntes Nav har opptrådd urettferdig.
saken om tidsbegrenset uføre er fortsatt til behandling.regner med at den ikke er ferdig føre det har gått 6 mnd,så jeg har vel 4 mnd igjen.laaaaang ventetid.

men....

nå har jeg sluppet å gå videre på kurset.når saksbehandlerern fikk både min veileder og fastlege imot seg,så ga hun seg.skjønner det at leger har mye å si.er veldig fornøyd med legen min.han forstår meg veldig godt.og vet alt om meg.heldigvis.det samme med psykologen,men han er ganske ny for meg.men han vet det meste.så jeg har et flott støtte aååarat rundt meg iallefall:-)

noterer seinere igjen,for å fortelle de som vil her inne,hvordan saken min utarter seg:-)
 
ja ja her er jeg tilbake med svaret...

jeg fikk innvilget tidsbegrenset uføre i 2 år.jippi.detter ned 60 kr om dagen i penger,men det skal jeg få til å tilpasse:-) jeg er strålende fornøyd,endelig kan jeg jobbe med meg selv,uten å føle press fra andre.fikk også med humørkort..(honnørkort) men blir visst nok kalt humør.det er jo akkurat hva man trenger.litt latter i hverdagen.

er bare kjempe glad og kjempe lettet over det positive brevet.juhuuu.
 
Back
Topp