Veldig sensetiv på lyder

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Dette blir nesten bare verre og verre. Jeg kan ikke gå inn på rommet der mini sover uten at ho våkner. Kan ikke sove i vogn, da våkner hun hvis en ful kvitrer, noen går forbi osv. Så hun sover alltid i senga si. Problemet er at jeg må gjennom soverommet for å komme inn på badet! Dvs, jeg kan ikke gå på do mens ho sover, ikke dusje, ikke ordne meg osv.

Det er heldigvis bare på dagtid hun er så sensetiv ovenfor lyder, på kvelden sover hun tungt. Men det begynner å irritere meg at jeg ikke kan tisse når jeg må!!
Jeg passa alltid på å ha litt lyd rundt henne når hun sov når hun var helt nyfødt men brått så gikk det ikke.

Går det ann å venne henne til lyder? Hvordan?

Hun er også i våken tilstand veldig var på lyder. Kan begynne å hyle bare noen nyser, skvetter når biler kjører forbi osv..

Har du prøvd å ha på lyd når hun sovner? For eksempel tv eller radio. Her våkner hun hvis det var helt stille da hun sovnet og det plutselig kom en lyd.
Eller er det mulig at hun sover i vogna på dagen? Enten ute eller inne i gangen f.eks?

Det beste er at det er lyder og støy når de sovner. Hvis det er musestille når de sovner så våkner de fortere av lyder. Ville hatt henne ute i vognen, så venner hun seg nok til det etterhvert.

mini her er også veeeeldig sensitiv på lyder! ganske irriterende... må hviske og liste oss rundt når han sover. aner ikke om det går an å "venne de til" lyder på noen måte.

Har du prøvd å ha på lyd når hun sovner? For eksempel tv eller radio. Her våkner hun hvis det var helt stille da hun sovnet og det plutselig kom en lyd.
Eller er det mulig at hun sover i vogna på dagen? Enten ute eller inne i gangen f.eks?

Ja, har prøvd det. Hun sovna etter en stund og våkna etter 30 min.. er det helt stille så sover hun gjerne 1,5 time. Hun hater å sove i vogna og sover da maks 20 min..
Vet ikke hvor lenge jeg bør prøve? Hun blir utrolig sutrete med en gang når ho kun får 30 min.

Det virker som om ho ligger på vakt :p jeg kan liste meg inn på rommet uten å lage en lyd, brått så sperrer ho opp øya :p og når ho først har sett meg, da sovner ho ikke igjen

Kanskje ikke det du vil høre, men jeg har alltid vært sensitiv på lyd og er det fortsatt. Våkner av den minste lille lyd som ikke "hører hjemme"... Vet ikke om det går an å venne til lyder. Prøv å få henne til å sovne med noe bakgrunnsstøy kanskje.

Det beste er at det er lyder og støy når de sovner. Hvis det er musestille når de sovner så våkner de fortere av lyder. Ville hatt henne ute i vognen, så venner hun seg nok til det etterhvert.

Ho hater å sove i vogna :-(
Kan jo prøve igjen med radioen på soverommet. Men hun pleier å våkne etter 30 min da.

mini her er også veeeeldig sensitiv på lyder! ganske irriterende... må hviske og liste oss rundt når han sover. aner ikke om det går an å "venne de til" lyder på noen måte.

Huff, det blir slitsomt. Hvertfall når jeg ikke kan gå på do! Ho får liksom aldri våknet av seg selv. Hun våkner alltid fordi jeg må inn på badet osv.. aner jo faktisk ikke hvor lenge ho hadde sovet hvis det var musestille hele tiden.

Det beste for å venne til lyder er nok støy når de sovner. Men da våkner a sikkert når lyden skrues av. Her er det hvertfall mere forandringen i lyd som gjør at han våkner, ikke nødvendigvis lyden i seg selv. Er sånn med tempraturforandringer og endring i trillemønster også. Begge mine har vært sensitive for lyder under hvilene sine på dagtid og på morgenen. På kveldene har de alltid sovet greit uavhengig av støy. Det er slettes ikke sikkert det er sånn for alltid. Storebror sov godt i vogna i bhg sammen med alle de andre barna, mens hjemme var det alltid vanskelig. I dag sover han super tungt og våkner ikke av lillebror som hyler rett ved siden av han på samme rom (de deler rom).

Her er hun også veldig sensitiv på lyd hvis hun sovner mens det er stille. Det er den brå forandringen av lyd hun våkner av, enten om det plutselig blir lyd eller plutselig blir stille. Så jeg har lyd på hele dagen her hjemme, enten radio eller tv.

Begge mine unger har vært sånn. Været når de var helt små. Bedre og bedre fra 6 mnd alder. Det beste er å begynne med lav gjevn bakgrunnslyd. Feks gå tur ved bilvei, men ikke for nært så det plutselig blir høyt. En radio på lavt i rommet ved siden av - uten bråkete lyder ved reklame ol. Eller en cd med gjevn musikk og bass.

Jeg har bare vendt meg til å liste meg - er dritgod på å gjøre alt helt lydløst :p

Her har vi alltid hatt på radio eller tv for at hun skal bli vant til bakgrunnsstøy når hun sover. På dagtid gjør vi det vi pleier å gjøre, uten å liste oss rundt. Når hun har lagt seg for kvelden, så prøver vi være litt mer stille. Det viktigste er jo at de blir vant til at det er lyder rundt dem... her var hun litt sensitiv for det før, men det forsvant helt når hun begynte å sove bedre og tyngre.

Min er helt håpløs og har vært det hele tiden. Da han var ca seks (?) mnd ga jeg litt opp og legger han i senga hvis han sover på dagtid. Veldig kjedelig, men sånn er det bare.

Sent from my iPhone using BV Forum

Gubben synes eg bør gå til legen pg få hjelp fordi eg våknar veeeeelig lett. Han synes det virkar som eg aldri søve djupt, og det lille knirket han lagar når han legger seg så våknar eg. Har alltid vore slik seier mamma. Når eg var rundt 11/12 år måtte eg flytta opp på loftet, for eg våkna av alt. Bror min sov i kjellaren og alikavel våkna eg av alarmen på klokka hans. Og da snakkar me om klokka på armen, men låg lyd!
Nokon er nok berre slik... Og veit om fleire som har vokse frå det.

Back
Topp