Veldig sen med å snakke.

sol angelica

Glad i forumet
Noen som har/har hatt barn som ikkje har sagt mer enn noen ord når de har vært 3 år? Har d komt etter hvert? Her sier hun bare noen få ord. Bruker litt tegn til tale. 

sendt pm

min 3 åring sier en del ord men ingen setninger men han har et bra kroppspråk..her har det blitt påvist at tromhinna ikke vibrerer så er nok derfor..

har vært borti noen 2,5-3åringer som bare har sagt noen få ord ja. de får oppfølging med ekstra språkopplæring (og logoped).

Har selv ei lita frøken som har dårlig språk, hu kan en del ord, men sier svært lite setninger! Her er vi igang meg og sjekke hørsel. Og legene mener hu har vann i ørene, noe vi har sagt siden hu var ett halvt år da kinesologen vi gikk til sa hu hadde det, men legene ville ikke høre på oss. Før når, dessverre!

følger med her, har det samme med min datter. Sier kun noen få ord men bruker kroppen til å forklare ting.
ikke noe galt med hørslen her.

Min er 2 1/2 og har ikke mye språk nei. Har noen ord og setninger og gjør seg forstått,men er mye utydlig. Skal sjekke hørselen  i Juli så spennende å se. Ligger i familien å ha problemer med ørene.

Jr. hadde 8 ord da han var litt over året.
Så sluttet han å bruke fem av de...
Ikke et nytt ord på et år, omtrent, før han fikk spesialpedagog da han begynte på storbarnsavdeling da han fylte tre.
Da han var litt over 3 1/2 hadde det begynt å dukke opp noen få, enkle toordssetninger.
Et halvt år senere fortalte han historier i lange setninger. :)

Han er fremdeles ikke i kapp de jevnaldrende, og sliter litt med både uttale, setningsstruktur (ordrekkefølge m.m.) og "flyt" (hiver etter pusten mellom mange av ordene slik at det blir vanskelig å følge med, og mister tråden selv også), men det har blitt SÅ mye bedre, og nå forstår de fleste ham ganske greit bare han får littegrann tid på seg.
Han har fremdeles spesialpedagog, og skal på ny utredning etter sommeren, men hittils er det bare talespråket som ser ut til å være forsinket.
Han har ingen problemer med hørselen.

Min gutt på 3 år og 3 mnd, snakker VELDIG mye, men så og si ALT er bare babbel....
Han kan noen enkelt ord, men ingen setninger. Bare noen få som inneholder 2 ord!

Han skal nå få hjelp av ppt i barnehagen, for å finne "årsaken" til at han ikke prøver/viser interesse for å prøve å snakke.

Veldig godt å høre at det er flere i samme situasjon.

Back
Topp