Veldig sår stump

skytte76

Gift med forumet
Sikkert lagt ut en tråd om dette tidligere, men er det noen flere gode råd enn å bruke zinksalve, potetmel, pudder og salve på såre knøttestumper??? Vesla har klart å bli knallrød allerede og hun bæsjer gjerne opptil 10 ganger i døgnet[&:] Ammer henne og får ikke annet enn pupp. Begynner å bli både lei og bekymra for at det ikke skal gå over med det første. Ligger hun naken kommer alt bare rett ut i friluft!!!
 
Det er ganske vanlig at de bæsjer masse i begynnelsen...... men hvis ikke noe funker så snakk med helsesøster om råd.....det kan være du kan få noe på resept også fra legen. Lykke til[:D]
 
Ta dg en tur på apoteke å få tak i øsipus pasta.. d fungerer kjempe bra [:D][:D]
 
inotyol får du respetfritt på apoteket. det bruker vi og det funker veldig bra. den lindrer litt også så han skriker ikke når vi smører på.
 
Vesla har klart å bli knallrød allerede og hun bæsjer gjerne opptil 10 ganger i døgnet


Jenny også basjet hver 3 time i døgnet, hun jør det faktisk nesten like mye enda. Sår i rompa blir de da. Og vi vasker henne godt i vasken og skyller rompa hennes i springen. Noe det ser ut som at lille jenta våres liker.
Men mot sår rompe er det allerbeste trikset å la rompa luft-tørke. Men da skjer det uhell innimellom, hehe. Men for barnet sin skyld er det verdt det.
 
a-krem og calendula er de beste syns jeg.. fåes på apotek[;)] lykke til med den såre stumpen, det er ikke noe godt.. pass på å holde den så tørr og ren som mulig..[:)]
 
Jeg syns det fungerte greit og vaske med olje! Da blir stumpen mykere også har jeg smurt etterpå! [:D]
 
vært ett prob her også, jeg overdriver dilux med zinksalve og det fungere veldig bra, hun er ikke så i det heletatt.. å hun bæsjer veldig mye.. det er helt vanlig når man ammer....
 
Hei! Har du prøvd å smøre på morsmelk? luft tørk rumpa og smør på melk la det tørke før du har på bleie. Ett kjempefint naturprodukt som er tilgjengelig og fint kan brukes både til såre rumper, tørr hud mot vepse stikk m.m
 
Hei!
Vi hadde dette problemet også - bæsj minst 6 ganger for dagen og illrød sår stump..
Vi brukte inotylsalve for å lindre det. Men det rådet som jeg er overbevist om virker er å variere bleietype hele tiden. Det var helsesøster som rådet meg til det, fordi alle bleiene inneholder forskjellige stoffer for å holde fuktigheten inni bleien, dette kan babyen reagere på. Jeg varierer mellom libro, pampers og coop sine bleier daglig. Etter vi begynte med det har gutten vår vært helt fin.

Lykke til[:)]
 
Takk for gode råd alle sammen. Er ikke noe nytt fenomen for meg siden dette er 3 barnet mitt, men har aldri opplevd at de vanlige tingene ikke fungerer. Heller ikke opplevd at noen av de andre barna mine skal bæsje ca 10 ganger i døgnet, men det er vel bare bevis på at tarmsystemet fungerer[;)]Har nå "vasket" henne med olje istedet for å bruke vann for det gjør bare vondt verre. Etter å ha vasket med olje helte jeg oppi en haug av potetmel i bleia og den kombinasjonen fungerte[:D] Idag er hun mye bedre og nå skal vi bli fin i stumpen igjen[;)] Har prøvd meg med en haug av zinksalve jeg også, men det hjalp ikke noe som helst. Uansett, takk for alle gode råd. Kommer nok til å kjøpe inn et og annet på apoteket som dere har nevnt i tillegg, for det kan jo komme tilbake.
 
Back
Topp