Veldig redd

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
I går var vi ute på en lang biltur, har de siste dagene vært plaget med litt brun utflod og hadde et annet innlegg om dette. Der fikk jeg som svar at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge det ikke var friskt blod. Vi stoppet på en bensinstasjon slik at jeg kunne gå på toalettet og da kom det noen dråper friskt blod ut og det var også en del på papiret. Hadde også litt smerter i magen. Etter dette måtte jeg stoppe på alle bensinstasjonene får å se om det kom mer, men det stoppet opp og kom ikke mer friskt blod bare litt brunaktig utflod igjen. I dag har både utfloden og blødningene stoppet helt opp. Kan det ha vært en spontanabort? I mitt forrige svangerskap hadde jeg en SA, og da hadde jeg mange blødninger i lang tid og store smerter. Da bare rant blodet ut i strie strømmer, men slik var det ikke i nærheten av nå. Blødde ikke gjennom klærne eller noe. Men er allikevel nervøs, kan det ha vært en SA? Eller begynnelsen på en? Har noen andre opplevd noe lignende som kan berolige meg litt?

Svarer her og jeg..

Jeg syns du skal ta kontakt med legevakten og forklare situasjonen, eller det aller beste er å ta kontakt med gynekologisk poliklinikk (sykehuset) der du bor, og høre om de kan sjekke dette. De pleier å ta sånne ting alvorlig.
Det trenger ikke å være noe, men det er alltid tryggere å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. I og med at du har vært igjennom en SA tidligere, skal de kunne gi deg en tettere oppfølging for å se hva som kan være årsaken til dette.

Mange jenter blør litt gjennom hele svangerskapet, mens andre ikke ser noe til blødninger i det hele tatt, men jeg syns definitivt det er verdt en ekstra sjekk.
Lykke til!

Hey
 Har nettopp vært gjennom en tid med blødninger selv. Og da kom det mye friskt blod på en gang, men etter legebesøk og måling av Hcg to ganger, og UL, viser det seg at fosteret fortsatt er der. Altså, blødninger er helt normalt så lenge det er litt og det stopper opp, men anbefaler deg å ta kontakt med legevakten og forklare situasjonen, for å få sjekket opp det hele!! Dette fordi det nok er den beste måten å roe seg ned på.. En blir jo stressa av usikkerheten... Jeg gjorde ihvertfall det...

Ønsker deg masse lykke til! Skal forresten krysse fingrene for deg[:)]

Clemz

ORIGINAL: Pijah

Svarer her og jeg..

Jeg syns du skal ta kontakt med legevakten og forklare situasjonen, eller det aller beste er å ta kontakt med gynekologisk poliklinikk (sykehuset) der du bor, og høre om de kan sjekke dette. De pleier å ta sånne ting alvorlig.
Det trenger ikke å være noe, men det er alltid tryggere å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. I og med at du har vært igjennom en SA tidligere, skal de kunne gi deg en tettere oppfølging for å se hva som kan være årsaken til dette.

Mange jenter blør litt gjennom hele svangerskapet, mens andre ikke ser noe til blødninger i det hele tatt, men jeg syns definitivt det er verdt en ekstra sjekk.
Lykke til!

Back
Topp