Veldig mye kynnere

FrøkenPK

Flørter med forumet
Hei!
I dag er jeg 38+6, og har så innmari mye kynnere. Jeg har hatt dem lenge, men ikke så mange som nå. De varer en stund og kommer oftere enn hvert 10. minutt. I tillegg har jeg mer vondt i ryggen og mensmurringer, men det kan da ikke være rier?? Jeg regner med at riene kjennes vonde, og ikke bare ubehagelige (på det verste)?

Var hos jm i går og hun sa at jeg har hvite blodlegemer i urinen (+3 står det på arket mitt), men siden jeg ikke hadde hatt dette før og alt annet var greit, så var hun temmelig sikker på at det var forurensning fra økt utflod og ikke urinveisinfeksjon... jeg har skjønt det sånn at uvi kan gi økt kynneraktivitet og fare for tidlig fødsel??

Takker for alle svar!! Det er frustrerende å ikke ha noe som helst peiling :)
 
Hei!

Det regnes ikke lenger som for tidlig fødsel, du er til termin å regne nå, så om fødselen starter nå, er det ingen fare, bare slapp helt av. ;)

Jeg hadde kjempesterke kynnere fra uke 25, og var på føden flere ganger fordi lege og jordmor trodde det var rier.
CTG og innvendig UL viste at kynnerne ikke hadde noen innvirkning på livmorhalsen, eller på babyen, og jeg fødte 37+0. :)
Det kan være rier, så hvis de blir sterkere, og/eller mer regelmessige, kan det hende du føder snart.
Uansett kan du alltid ringe føden om du lurer på noe.

Be legen din om en urinprøve i morgen, som du tar på legekontoret, etter du har vasket deg godt i underlivet.
(Rett før du tar prøven.)
Da får du nok en renere prøve, og det er lettere å se om du har UVI. :)

Nå er det viktig at du hviler så mye som mulig. Spise, hvile, sove er de eneste tingene som er viktige nå. ;)
Lykke til med siste innspurt!
 
Åpningsrier trenger ikke å være vonde. Hvis de kommer regelmessig og tar seg opp i styrke så er det en sjangse for at det er rier!

pass på å hvile deg masse nå som de ikke er vonde. Du trenger kreftene til fødselen , enten det blir fødsel de nærmeste dagene eller ikke!;)

Jeg hadde ingen smerter i fbm åpningsfasen, og de første riene snakket jeg meg helt fint gjennom. Virkelig smertefullt ble det ikke før 7-8 cm. Det var heldigvis ikke så lenge igjen da, så det gikk fint:)
 
Back
Topp