VELDIG MENSSMERTER

Marit 83

Elsker forumet
Ja, og jeg skal ikke klage over de nei...for vondere skal det bli...men i kveld er jeg rett og
slett liggende på sofaen og knyyyyyter meg i menssmerter...modning tro?
Eller kansje noe virkelig er pågang...?!
Blir redd jeg...er så redd jeg ikke takler smertene... [&o] Er faan meg så mye værre når man
VET hvor vondt man kommer til å ha det... [:'(]

Det høres ut som moding..   noen har jo forskjellige smerte..  du har stikking nedentil?

modning og kanskje begynnelse på fødsel? Startet med kraftig menssmerter til meg sist.. som etter hvert kom i tak... Lykke til[:)] 

Håper det er noe på gang da[:)]

Jeg skal krysse fingre og tær for deg[:D]

En ting jeg vil si når jeg leser det du skriver... at du ligger og knyter deg fordi det gjør så vondt. Jeg kjenner så godt igjen hvordan jeg selv hadde det før fødselen min starta og mens den var i gang. Det er ikke lett... men prøv å ta kontroll over pusten din og pust dypt inn og rolig ut når du kjenner smertene kommer krypende. Det vil hjelpe deg veldig godt gjennom rier og alt. Det verste du kan gjøre er å stramme deg og bli redd når smertene kommer. Vet det ikke er lett... men jeg selv hadde det helt jævlig under deler av fødselen fordi jeg ikke greide å roe meg ned og slappe av.

Senk skuldrene og fokuser på å holde deg heeeelt rolig og så avslappet som du bare får til. Det virker kanskje helt unaturlig å gjøre det og det er liksom lettest å bare gi opp og knyte seg, men prøv så godt du kan å beholde roen. Så skal du se at det går kjempefint! *klem*

ORIGINAL: Beate1

Det høres ut som moding..   noen har jo forskjellige smerte..  du har stikking nedentil?

Har ikke stikking nedentil nei...det gikk over igjen etter ca 3 timer i gårkveld,
ble så bra at jeg faktisk var i form til "en runde" i senga til og med... [8D]
Men nå når jeg stod opp igjen i dag nå...på`n igjen... [8|]

Æsj...gikk jo over i gårkveld, men når jeg stod opp nå, så var det der igjen...knallhard hele
magen og skikkelig sånn mens-smerter, vondt i HELE magen liksom.
Går bra når jeg sitter helt rolig å puster godt, men skal jeg opp å gå så er det ganske mye
mer ubehagelig...

ORIGINAL: Surita

En ting jeg vil si når jeg leser det du skriver... at du ligger og knyter deg fordi det gjør så vondt. Jeg kjenner så godt igjen hvordan jeg selv hadde det før fødselen min starta og mens den var i gang. Det er ikke lett... men prøv å ta kontroll over pusten din og pust dypt inn og rolig ut når du kjenner smertene kommer krypende. Det vil hjelpe deg veldig godt gjennom rier og alt. Det verste du kan gjøre er å stramme deg og bli redd når smertene kommer. Vet det ikke er lett... men jeg selv hadde det helt jævlig under deler av fødselen fordi jeg ikke greide å roe meg ned og slappe av.

Senk skuldrene og fokuser på å holde deg heeeelt rolig og så avslappet som du bare får til. Det virker kanskje helt unaturlig å gjøre det og det er liksom lettest å bare gi opp og knyte seg, men prøv så godt du kan å beholde roen. Så skal du se at det går kjempefint! *klem*

Det var på en måte bare noe jeg skrev det med å knyte seg...var ikke bokstavelig [8D] 
Jeg låg å slappa av ja og pusta godt, for det brente jeg meg skikkelig på selv forrige fødsel,
fikk ikke til å roe meg å puste som jeg skulle gjort... [&:] 
Det er vel bare å øve seg på det allerede, puuuuuust [:)] Er liksom ikke bare "nederst" i magen
heller hvis du skjønner, når jeg har menssmerter til vanlig utenom graviditet så er det liksom
helt nederst i magen, men nå er det HELE MAGEN... [8|] 
Er sikkert ting pågang i ett tidlig stadie ja, selv om jeg ikke føler det på meg hvis du
skjønner...jeg "tror" liksom ikke at det er noe som er igang, for er så sikker på at det blir aprilbarn...[8|]

Men tusen takk for det du skrev anyways, er godt å ha med seg alt av råd man kan få til det man skal gjennom... [:)]

ORIGINAL: wimza

modning og kanskje begynnelse på fødsel? Startet med kraftig menssmerter til meg sist.. som etter hvert kom i tak... Lykke til[:)] 

Kom mens-smertene i tak og eller...? For det gjør de her innimellom, er ikke konstant vondt, men er vondere sånn innimellom...

ORIGINAL: Kanelbolle

Det var slik det begynte for meg, men det tok lang tid før det startet skikkelig. Det går fint! Tenk positivt, motiver deg selv[:)] Lykke til!

Hvor lang tid da? Uff...kjenner jeg blir litt sånn utålmodig...har ikke særlig lysst til å gå å ha det sånn flere døgn liksom. Har ikke kjent NOE i natt da, så plutselig da jeg stod opp så kom det igjen...

Noen av dere som sier det startet sånn med...prøvde dere å ut å gå litt turer og sånn eller?
Nesten lysst til å prøve å ut å røre litt på meg for å se om det kan hjelpe-på litt...? [8|] 
Ikke at jeg er SUPERSTRESSA og utålmodig å vi ha ut snuppa NÅÅÅÅ,
jeg er tålmodig og har god tid jeg...faktisk... [:)]  

ORIGINAL: sandefjordsjente

Jeg har hatt menssmerter i 2 uker nå....Terminen var i går og fortsatt ingen fødsel i sikte....[:'(]

Oh nååååo...ikke si sånn da... [8|] Skikkelig ekkle menssmerter og eller?

ORIGINAL: Marit 83

ORIGINAL: wimza

Kom mens-smertene i tak og eller...? For det gjør de her innimellom, er ikke konstant vondt, men er vondere sånn innimellom...

Ja, det kjentes sånn ut.. så ga det seg litt og jeg gikk en tur, og da startet det virkelig for alvor.. Synes riene kjentes ut som sterke menssmerter til å begynne med..

Ser du har termin dagen etter meg og skal føde på st.olav, kanskje vi er der samtidig da[8D]

Back
Topp