VELDIG mørk urin

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Postet denne en annen plass, men må spørre her også...
Jeg har den siste tiden hatt veldig mørk urin. Den er nesten brun liksom. Drikker ikke mindre enn vanlig, så synes det er litt rart. Ble oppdaget GBS i en urinprøve for 2-3 uker siden. Gikk 5 dager på penicillin. Imens kuren varte og 2 dager etter endt kur var urinen veldig lys hele tiden. Nå er den kjempemørk igjen :(
Noen som har hatt veldig mørk urin? Og hva var det evt?

Jeg hadde det etter jeg hadde hatt magesyke. Måtte drikke mengder med vann for å slippe intravenøs veske. Har så skrekk for nåler, at det ble den andre varianten :) Måtte tilbake for sjekk og ny urinprøve etter to dager. Var i uke 30 i forrige svangerskap.

Ville først og fremst hivd innpå med masse væske, men ville også tatt en ny urinprøve ganske fort

Ville først og fremst hivd innpå med masse væske, men ville også tatt en ny urinprøve ganske fort
Har levert ny urinprøve i dag. Men vet at det kan gå lang tid før jeg får svar på den. Skulle sendes til dyrkning igjen. Har drukket mye mer enn vanlig i dag, så får se hvordan det blir i morgen. Det var en grusom farge på den, fikk sjokk når jeg tisset på et glass :(

Jeg har også fått mørkere urin. Har ikke tenkt så mye på det. Er vel mest på morgenen når den er mere konsentrert. Drikker veldig mye væske. Jeg fikk det vel cånn ca samtidig med jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes.
Men bl.s mitt er fint, så vet ikke jeg.. Tenkte kanskje det var sånn graviditetsgreie når du er i uke 30+ ?

Leverer ofte urinprøver, så den er ok.

Har levert ny urinprøve i dag. Men vet at det kan gå lang tid før jeg får svar på den. Skulle sendes til dyrkning igjen. Har drukket mye mer enn vanlig i dag, så får se hvordan det blir i morgen. Det var en grusom farge på den, fikk sjokk når jeg tisset på et glass :(

Regner med de stixet den også, så siden du ikke hørte noe var nok den normal:) men noen ganger kan det jo være noe på dyrkningsprøve som stixen ikke har "fanget opp".. Så drikk mye væske, 2liter et døgn, og hvis ikke det hjelper noe, ville jeg hørt med fastlegen/jm på nytt:)

Regner med de stixet den også, så siden du ikke hørte noe var nok den normal:) men noen ganger kan det jo være noe på dyrkningsprøve som stixen ikke har "fanget opp".. Så drikk mye væske, 2liter et døgn, og hvis ikke det hjelper noe, ville jeg hørt med fastlegen/jm på nytt:)
Har kjøpt meg (dritdyre) urinstix på apoteket i dag. Så skal prøve en slik i kveld. Tror ikke de stixet den jeg leverte inn, for hun sa hun skulle sette den på benken til mandag. Det var helt til jeg sa at den måtte sendes avgårde til dyrkning. Åh..var svaret da. Legen min har ferie, så han var uansett ikke der. Får bare vente å se..

Hei!

Har du spist noe annet i det siste, eller tisset mer/mindre enn før?

Fargen kan endre seg uten at det er noe farlig, men det er jo greit å få sjekket.

De bruker som regel alltid stix, for å slippe å sende det til dyrking "unødvendig," da de ofte ikke sender det inn hvis ikke stixen viser noe.

Det er mange som har GBS, uten at det farger urinen, forresten. :)

Håper det ikke er noe alvorlig! <3

Hei!

Har du spist noe annet i det siste, eller tisset mer/mindre enn før?

Fargen kan endre seg uten at det er noe farlig, men det er jo greit å få sjekket.

De bruker som regel alltid stix, for å slippe å sende det til dyrking "unødvendig," da de ofte ikke sender det inn hvis ikke stixen viser noe.

Det er mange som har GBS, uten at det farger urinen, forresten. :)

Håper det ikke er noe alvorlig! <3
Takk for svar! :)

Har ikke spist noe annerledes enn vanlig nei.
Prøven skulle sendes til dyrkning nå for å se om penicillinen hjalp litt på GBS'en.
Hun kontordama hadde ikke peiling på hva jeg snakket om en gang. Sier vell litt når hun bare ville sette urinen på benken til over helga? Selv om jeg sa at den skulle sendes til dyrkning for det hadde legen sagt.

Jaja, skal stixe selv nå å se hva den viser ;)

Takk for svar! :)

Har ikke spist noe annerledes enn vanlig nei.
Prøven skulle sendes til dyrkning nå for å se om penicillinen hjalp litt på GBS'en.
Hun kontordama hadde ikke peiling på hva jeg snakket om en gang. Sier vell litt når hun bare ville sette urinen på benken til over helga? Selv om jeg sa at den skulle sendes til dyrkning for det hadde legen sagt.

Jaja, skal stixe selv nå å se hva den viser ;)

Hm, hu kontordama virket ikke som hadde særlig peil.. På posten jeg jobber setter vi urinprøver som skal til dyrkning ganske rett i varmeskap på laben, og prøver til stix eller microskopi undersøkes innen fire timer, så å sette den på benken til mandag hørtes litt rart ut..

Ta en stix selv du, og sjekk hva den viser

Back
Topp