Veldig lite liv..

Imogene

Forumet er livet
VIP
Altså, jeg var på ul for to dager siden og da var alt veldig bra der inne.
Men siden igår og hittil idag har lillejenta vært så rolig.. håper det betyr at hun gjør seg klar - men jeg blir litt engstelig siden hun har vært i full fart hele svangerskapet. Til tider så aktiv at nattesøvnen min og daglige gjøremål har måttet vike!

Har termin idag, så heldigvis er hver eneste dag nå fremover VIRKELIG en dag nærmere. Nå er liksom hoveddelen avsluttet og jeg må bare vente de siste overtidsdagene..

Er ganske mye roligere her å, merket det i går, men jeg kjenner ho, men litt mindre.. Sitter her å håper at hun bare gjør seg klar...

Du har jo uansett ikke mange dagene igjen nå,  håper du snart får babyen din ut

jeg er 38 uker i dag så jeg har enda litt til termin. men det har vært det samme hos meg.
Han har vært et bøllefrø siden han oppdaget at han kunne sprelle på seg, men den siste tiden har det variert voldsomt. 
I går var det disko i magen, mens i dag er han helt knyst. 
Jeg regner med han forbereder seg, noe annet ville bare vært tull! :P

Godt det er flere som opplever det samme, er litt trøst i det :-) 
Husker jo ikke hvordan det var sist heller, men da var babyen roligere hele veien. Denne snuppa har vært turbo siden uke 15 

Hadde kontaktet  føden jeg, visst jeg var bekymret.
Sender fødestøv..

Jeg har samme.. Vanligvis kjempe aktivt.. ble til og med sendt på kk av legen for å sjekke liv.. satte selvfølgelig i gang med en gang den hørte sin egen hjertelyd... et tips, hvis du er usikker om du vil dra til føden eller ikke, pga lite liv; hvis det er mindre enn 10 spark på 30 min...

Irismor skrev:
Jeg har samme.. Vanligvis kjempe aktivt.. ble til og med sendt på kk av legen for å sjekke liv.. satte selvfølgelig i gang med en gang den hørte sin egen hjertelyd... et tips, hvis du er usikker om du vil dra til føden eller ikke, pga lite liv; hvis det er mindre enn 10 spark på 30 min...

Her er det ikke så mye som 10 spark på 30 min....
Men mange lange perioder med stillhet, så en masse liv seint på kvelden.
Og spesielt når jeg har mensentak i magen....

bakemamma skrev:

Irismor skrev:

Her er det ikke så mye som 10 spark på 30 min....
Men mange lange perioder med stillhet, så en masse liv seint på kvelden.
Og spesielt når jeg har mensentak i magen....

Jeg har opplevd færre enn 10 spark på 30 minutter mange ganger..!
Har kjent henne idag, men ikke voldsomme bevegelser. Spark har jeg ikke kjent på lenge, kun glidende og bulende bevegelser..

Ti spark på 30 min høres voldsomt mye ut. De må vel sove i lange perioder også? Sist jeg var gravid, var det kanskje 5-6 spark per dag. På det meste! Men jordmor sa at hvis det var normalen for denne babyen, var det ikke noe å bekymre seg over. Det er verre hvis babyen pleier å sparke mye mer, og plutselig endrer mønsteret sitt. Men jeg skjønner godt bekymringene over lite liv. Var på tre ctg-kontroller på sykehuset i mitt forring svangerskap, det var lav terskel der, og bare å komme. Ville heller tatt en slik ctg-test for mye, og slippe å bekymre meg.

Synes også dette med 10 spark på en halvtime var drøyt i uke 40 altså... Kjenner liv, så jeg drøyer å reise inn til sykehuset. Men jeg ringte og fikk snakket med en jordmor, som sa jeg bare måtte komme så skulle de ta CTG og ultralyd. Men siden jeg kjenner snuppa nå venter jeg. Det KAN jo hende det er stille før stormen..

Her er det mer liv enn før de siste 5 ukene og jeg synes det bare er deilig. Snart kommer de på utsiden og da får vi andre ting å tenke på ;-)

Back
Topp