Veldig lavt sf mål...

Baby#3

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Desemberskattene 2014
Har fått ekstra oppfølging pga at sf målet mitt (som til å begynne med lå på den røde streken) flatet ut, og faktisk ble lavere. 29,5 cm i uke 35, og 29 cm uke 37. Ble sendt på ul i går, da jeg ligger langt under det grønne feltet plutselig.
Legen mente heldigvis at alt står bra til med lillebror i magen, og han får det han trenger. Han er bare liten av natur, estimerte han til å ligge på ca 2700 g ved termin om tre uker.
Noen med lignende erfaringer?
Jeg har to barn fra før, og de var 3300 g og 3700 g ved fødsel (de har annen far)
Men synes det er rart at det er så stor forskjell... :)

Har ikke erfaring selv, men første til søsteren min var naturlig liten, 2,4 kg og 44 cm to uker før termin.. Så er vel bare sånn det er :) Hvis pappaen var liten, feks, kan jo det spille inn :)

min gutt er født andre dagen over termin og han var da 2755g og 47cm helt frisk og fin, bare litt kald og trøtt :-) helt fin i dag også snart 3 år og normal i vekst, men ikke av de største så legene sier at han var/er nok bare naturlig liten :-)

baby i magen er estimert til å være ca 3200g i uke 37 så hun er da en god del større og jeg har levd på omtrent samme måte i begge svangerskap både når det kommer til mat og bevegelse :-)

Har ikke erfaring fra det selv, men samboeren min var litt mindre da han ble født. Ca 2700 g og 46 cm noen dager over termin. Alltid vært frisk og fin, er bare naturlig liten av vekst. I dag er han en fin mann på rundt 175 ;)

Jeg får bare vente å se, veldig spent på om han faktisk blir så liten :)

Jeg har motsatt problem. Blir stort her! Er i uke 38 nå og SF-mål er på 39-40cm. Ikke så gøy det heller alltid, men har fått beskjed at mest sannsynlig skyldes det også mye fostervann. Forrige svangerskap var SF-mål oppforbi diagrammet, ble satt i gang en uke før termin Pga mange plager og at de forventet en stor baby, men han var "bare" 3980gr og 52cm. Helt normalt.

Men er kjipt med avvik, spesielt når det er på minussiden kanskje. Forstår at det dukker opp bekymringer da. Håper at alt står bra til og at det kan jo hende babyen ligger langt inni der/at du bærer babyen langt inne og at det er derfor målet blir annerledes? Ikke vet jeg..

Back
Topp