Veldig lavt sf mål i uke 32

lena88

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg er 33 uker i morgen og i går tok jordmoren sf mål som var bare 27cm. Hun ba kollegaen sin om å sjekke for det var veldig stor nedgang fra siste kontroll. Kollegaen hennes målte 28cm som fortsatt er altfor lavt. Det som er merkelig er at jeg hadde en privat ul for 1uke siden og de sa at alt så bra ut og babyen vokser som den skal. Hodemål var under gjennomsnittet men hun sa at det er helt normalt. De sjekket morkaka, navlestrengen, fostervann og alt var bra. Jeg ble henvist til ahus men har time om 2 uker. Klarer ikke å roe meg, er svært bekymret :( har noen av dere opplevd veldig lave sf mål men alt var fint med babyen?

Jeg hadde et mål som var betraktelig lavere enn de forrige. Husker ikke hvor langt jeg var på vei, men ca rundt der du er. Kanskje litt kortere. Da fikk jeg ny time hos fastlegen uken etter for å måle på nytt. Da var alt normalt igjen. Grunnen til det avvikende målet var at baby hadde lagt seg helt rart, noe som førte til at magen «minsket». Uken etter var baby tilbake i mer vanlig leie, og målet var helt fint og fulgte sin kurve.

Jeg hadde et mål som var betraktelig lavere enn de forrige. Husker ikke hvor langt jeg var på vei, men ca rundt der du er. Kanskje litt kortere. Da fikk jeg ny time hos fastlegen uken etter for å måle på nytt. Da var alt normalt igjen. Grunnen til det avvikende målet var at baby hadde lagt seg helt rart, noe som førte til at magen «minsket». Uken etter var baby tilbake i mer vanlig leie, og målet var helt fint og fulgte sin kurve.
Takk for svaret. Håper det er lignende grunn hos meg også

Jeg hadde SF-mål på 25 i uke 30+ett eller annet. Det er også utenfor normalen. Grunnen hos meg er at baby måler litt liten. Har normal mengde fostervann, og baby har det helt fint inni der, men ligger på ca -10%. De er ikke bekymret før baby måler -15 til -20%. Men lavt SF-mål indikerer bare ekstra vekstkontroll, som jeg gjetter på at er det du skal ha? Heller en måling for mye enn en for liten :happy:

Back
Topp