Veldig lav hcg-stigning, men helt fin TUL

Bedre

Flørter med forumet
Hei :Heartred

Jeg var på tidlig ultralyd i dag da jeg har hatt svært lav hcg-stigning fra mandag (4080 6+2) til i dag (4935 6+4). Grunnen til at jeg tok hcg er fordi jeg blødde i 4 dager tidlig i svangerskapet fra 12-15 dpo. Var da brunt/mørkerødt med litt klumper. Tok da hcg 12 dpo (45 hcg), 16 dpo (206 hcg) og 18 dpo (468 hcg).

Til min overraskelse viste TUL i dag en liten en på 0.56 cm og bankende hjerte på 120 bpm, altså helt innenfor normalen. Jordmor hadde ingen bekymringer og var kjempe optimistisk. Hun mente hcg-stigningen var helt fin og alt var bra, men får det ikke helt til å stemme.

Noen andre som har erfaringer hva gjelder uoverensstemmelse mellom TUL og hcg? Andre tanker eller (forhåpentligvis) betryggende historier? :Heartred så lav stigning nå jo være et veldig dårlig tegn?
 
Jeg hadde samme bekymring som deg da jeg var rundt 5 uker på vei. Hadde ikke i nærheten dobling og det jeg tenkte var alt for lav stigning.
Legen var ikke bekymret i det hele tatt og sa at når hcg er kommet over et visst tall (tror det var 1200?) så ser man ikke lenger dobling annenhver dag.
UL et par uker senere var helt fin og nå sitter jeg har med 9 mnd gammel baby sovende på fanget :love017

Lykke til! Når alt ser bra ut på UL så lover jo det veldig godt!
 
Back
Topp