Veldig kvalm og folsyre

Gull Lilje

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Har de siste dagene vært så dårlig og kvalm at store deler av morningen og hele kveldene etter jeg har kommet meg hjem fra jobb. De timene jeg er på jobb går det greit, men jeg er somregel kvalmen da også. Med andre ord, det er veldig sjeden jeg IKKE er kvalmen iløpet av en hel dag.

Så over til problemet mitt da, i og med at jeg konstant er kvalm klarer jeg ikke tanken på å svelge tabeletter (sliter med dette i utgangspunktet uten å være kvalm), så mine "Gravitaminer" som bl.a. inneholder den viktige folsyren har jeg ikke klart å ta de 3-4 siste dagene og jeg har KJEMPE dårlig samvittighet :(

Er det noen andre som sliter med det samme? Tar alle folsyre-tabeletter? Har noen noe tips eller råd å komme meg? :)

jeg klarer det heller ikke,og gjorde det ikke forrige graviditet heller.... :( Tar jeg de, kaster jeg opp mens jeg svelger de ned, så får de ikke ned... :(

Men, bare et tips, for gravivitaminene er jo mange og store og den ene synes jeg smaker grusomt! Men, du kan jo prøve å kjøpe bare folsyre på apotek, det er jo en bitteliten pille, kanskje du får i deg bare den? Også heller ta gravivitaminene når/om du blir bedre?

Jeg tar folsyre kjøpt på apotek, som Liol sier, en bitteliten tablett. Ta en stor slurk drikke og svelg med tabletten, da kjenner du den ikke i det hele tatt. Lykke til :)

Huff ja, jeg sliter med det samme, og jeg tar den der lile tabletten,. Har skikkelig dårlig samvittighet, men må kanskje bare skjerpe meg og tvinge meg til å ta den.

Jeg tar også den lille tabletten med folsyre. Hadde heller ikke kart de store nå de dagene kvalme herjer som verst.
Prøv å ta de små dem selger på apoteket :)

Takk for svar alle sammen :) Skal prøve på de små og håper de går ned ;)

Back
Topp