veldig hovne føtter og legger

gia27

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg er i uke 37 imorgen, og har de siste dagene fått veldig hovne føtter og legger. De er skikkelig "tjukke" og jeg Lurer på om jeg bør være bekymret? Prøvd å ligge høyt med beina siden jeg kom hjem fra jobb, men de blir ikke bedre. Har lest at det er vanlig med vann i kroppen, men blir alikevel litt redd.
 
Jeg er svært hoven i beina..Både selve foten og legger. Har allerede vært det noen uker, og jordmor har ikke vært noe bekymret for dette i seg selv. Derimot, får man høyt blodtrykk og proteiner i urinen vil ødemene ha litt mer og si..Siden du er i uke 37 hadde ikke jeg bekymret meg. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men de siste dagene nå har det jo vært varmt på østlandet. Dette kan gjerne forverre ødemene. Har du prøvd støttestrømper?
 
Ja, her på sørlandet har sommervarmen kommet, og på slutten av arbeidsdagen går nesten lårene rett ned i skoene... Gleder meg til jeg slutter å jobbe, og kan gå i sandaler og shorts...
Det er nok HELT vanlig å bli hoven i bena, samt å få vann i kroppen. Tror ikke det er farlig å få vann i kroppen, så lenge det ikke er pga svangerskapsforgiftning eller svangerskapsdiabetes. Det er bare ubehagelig og irriterende... 
 
Det er jo veldig vanlig med vann i føttene, men jeg vet ikke om man skal bekymre seg eller ei. Jeg har hatt vann i kroppen hele veien, men merker at det er ekstra ille nå som det er varmere ute.
 
Skal til lege på tors så får se hva han sier. Bor p vestlandet, og her er det også veeeldig varmt nå. Så har vel kanskje litt med det også og gjøre. Har ikke prøvd støttestrømper, hvor får en tak i det?
 


gia27 skrev:
Skal til lege på tors så får se hva han sier. Bor p vestlandet, og her er det også veeeldig varmt nå. Så har vel kanskje litt med det også og gjøre. Har ikke prøvd støttestrømper, hvor får en tak i det?


Støttestrømper får man på apoteket, eller bandagist. 
De finnes i knestrømper, lårstrømper og strømpebukser... 
 
Er det farlig å ha vann i kroppen da?

Har fått vann jevnt over selv, men har tenkt at det forsvinner nå bare igjen etter at beibisen kommer! =)
 
Er man bekymret, kontakter man lege eller jordmor uansett. Er det likt i begge beina er det neppe farlig, men vær obs på hodepine og eller økt blodtrykk. Men jeg tror eet skal mye til å unngå vann i kroppen så varmt det er rundt om nå. Det fine er at den vekten forsvinner raskt :D
 
Jeg er veldig hoven i føttene jeg og, også har mye vann i kroppen.. Jeg var hos legen igår og ho sa at det var helt normalt ikke noe grunn til å bekymre seg, man må bare drikke mye vann.. Jeg har i tillegg mye vondt i hendene og har ikke noe følelse i dem lenger.. Lykke til :)
 
Jeg sliter med akkurat det samme selv nå som det er så varmt,også i fingrene :/
 
Det er vondt når det blir så mye vann.. Hadde det slik med førstemann og hun er fødd i mars, så det må være ekstra ille når det er så varmt i tillegg... Har litt denne gangen, men absolutt ikke så ille..
 
jeg er i uke 35 og slitter også med hovne føtter og verk , jordmor bad meg ta en urinprøve for å sjekke protein og blodtrykk for å være sikker på at det ikke var noe svangerskapsforgiftning.. her var det ingen utslag for dette så da er det ikke farlig .. :)
 
Leste her et sted at vann i kroppen de siste ukene før fødsel er kroppens måte å forberede seg på fødsel og eventuelt blodtap på - sånn at man har væskereserver i kroppen. Ganske fantastisk den der kroppen. Selv om jeg gjerne skulle vært foruten tømmerleggene som har kommet den siste uka. Pga at jeg vokser litt fort nå på slutten har det også kommet fiiiiiine strekkmerker på lårene :/ usj... kan godt føde nå altså, er ikke plass til mer i kroppen min...
 
Eg go had vann i beina. Og i fingrene. Men både urin og blodtrykk e fint heldigvis. Men ska søren meg bli godt å sleppa d etter fødselen.
 
Tusen takk for svar jenter:) er nok bare noe man må gjennom , skal bli godt å få bevis, og bli kvitt disse Elefantbeina :p lykke til alle sammen :)))
 
Jeg har det på samme vis, men har lavt BT
Dersom BT er høyt er det vel større grunn til bekyrmring.
Skader uansett ikke å høre med JM :)
 
Back
Topp