Veldig glad,men usikker

Mjh

August Baby <3<3
hei jenter:)
Jeg er 11 uker i dag:D *wiihuu* magen vokser,mindre ømme bryst
Og kvalmen er borte!:D jeg skal på tidlig ul 25jan. Er da 12+5
Spennende å se om jeg blir flytta på termin:)
Klarer nesten ikke vente til ul,gleder meg til å se lille baby
På skjermen:) (fortalte det til familien i går,men på kvelden kom følelsen:/ )
Men jeg går med en usikkerhet i kroppen om at hjerte har sluttet å slå:O
Jeg så det jo i uke 6+4 men da mente gynekologen at jeg ikke var så langt på vei sidn spiren
Var så liten(men med gutten min,var han og hyper liten i magen,så jeg tror ukene stemmer:) )

Men grunnen til at jeg føler at hjerte ikke slår er fordi en venninne av meg var 10+1 7.des og d var vi på tidlig ul med henne,og fostersekken tilsa 7/8 uker,men den var helt tom og
Synptomene på svangerskap var jo tilstede hele tiden.. Hun måtte inn å ta MA på sykehuset:/
Merkerlig at pupper og mage vokste men kroppen hennes hadde ikke skjønt at det ikke var noe der,fordi det hadde skjedd på microskopisk sted at egget ikke festet seg:/
(hun fikk beskjed om at hvis hun ikke hadde kommet så tidlig og fått det konstatert,kunne hun gått sånn i mange uker til,og vokst og trodd det var noe der,uten at det var det:O )

Hva kommer det av?!:/

Men når jeg har kommet så langt i svangerskapet uten sympt.På noe galt,er vel alt bra?:)

Noen som vet hvor stor sjansen er for at hjerte slutter å slå etter man har sett det slå godt?:)
Håper dere vet litt mer enn meg,og kan hjelpe meg å roe meg litt ned et par uker til:D

det venninnen din har opplevd er vell det som kalles en blighted ovum, der fostersekken vokser uten at noe er i.. kroppen forstår ikke at noe er galt. Du kan google det for mer info :)
Til det andre spørsmålet ditt.. Jeg har nå fått høre flere ganger at når en har sett hjertet slå, så er kjansen for at noe går galt veldig liten... men selvfølgelig KAN det skje noe, det er jo ingen regel uten unntak... men jeg tror ikke noe er galt :)

Jeg var på tidlig ul i uke 7-8 sist, og fikk beskjed om at "nå kan du regne det som uke 12 i sikkerhet, om hjertet slår, går det bra." Tror du kan slappe av. Noe galt kan jo skje hele veien, men sjansen er betydelig mindre når det faktisk er et hjerte som har begynt å slå!

Ååh,da sksl jeg Google litt:)

Tusen takk for svar jenter,kjenner jeg ble roligere med gang:D

Jeg er ca like langt som deg, så hjertet slå på ultralyd i uke 7. Er som deg redd og engstelig for at det har sluttet å slå. Men prøver så godt jeg kan å trøste meg med at det helt sikkert går bra. Og som de andre sier her, stor sjangse for at det går bra når vi har sett hjertet slå.

Så vi får slappe av og prøve å tenke positive tanker :-)

Godt vi er fler:D hehe, ja må nesten det,alt er nok bra hos oss begge:) gratulerer med en liten på vei:))

Derfor doppleren min er den beste oppfinnelsen, så kan jeg få en bekreftelse når jeg er bekymret :) Men du har nok ingenting å frykte, har også hørt at om du først har sett et bankende hjerte så går det mest sannsynlig bra :)

Du har en sånn ja:D har lyst å kjøpe det jeg og,er jo lurt og koselig å ha da:D kanskje jeg kjøper
En til uka:D

Back
Topp