velamentøst navlesnorsfeste??

Babyivente

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Hei!
Jeg var på OUL idag, og de klarte ikke helt å se navlesnoren. Så de snakket om mulig velamentøst navlesnorsfeste. Og ba meg komme tilbake i uke 24 for en ny kontroll.
Jeg googlet selvfølgelig dette da jeg kom rett ut av sykehuset, og jeg merker at jeg er i full av bekymring! Har noen opplevd dette? Evt hvordan gikk det?
jeg får lissom ikke roet ned tankene mine helt.

Har ingen erfaring, men sender en klem :Heartred Hadde ikke hørt om dette før jeg leste innlegget ditt.

Hei!
Jeg var på OUL idag, og de klarte ikke helt å se navlesnoren. Så de snakket om mulig velamentøst navlesnorsfeste. Og ba meg komme tilbake i uke 24 for en ny kontroll.
Jeg googlet selvfølgelig dette da jeg kom rett ut av sykehuset, og jeg merker at jeg er i full av bekymring! Har noen opplevd dette? Evt hvordan gikk det?
Jeg har ikke hørt om dette før så har dessverre ikke noe erfaring å dele. Men synes de burde gi deg mer informasjon når de forteller om det, så du slipper å google det og bli bekymret. Jeg ville tatt kontakt med lege/jordmor og få mer info derfra :Heartred
Klem

Hei!

Jeg har også dette, festet er i kanten av morkaken, såvidt de kunne se, ingen kommentarer om det var i fosterhinnene. En uke siden oul i dag.
Av andre grunner får jeg oppfølging på sykehuset nå, så de vanlige undersøkelsene hvor man tar symfyse/fundusmål, de får jeg heller som ul på sykehuset, da jeg etter to svangerskapsforgiftninger følges ekstra opp mtp på fostervekst og komplikasjoner.

Jeg skal også tilbake uke 24 :)

Det er ikke helt det samme som deg, men her fikk jeg beskjed om at navlesnoren så ut til å være festet på siden, men forstod det slik at det ikke bare var i hinnene her. Jeg skal også inn igjen i uke 24 for sjekk av dette og vekst da forrige var liten og vokste dårlig på slutten. Jordmor sa at det stort sett ikke var noe problem for baby, men det kan være litt mer blødning i forbindelse med fødsel når navlesnoren er festet på siden.

Hei fra sniker. Jeg har nettopp født en sprek og perfekt baby med velamentøst navlesnorfeste.
Baby var helt innenfor normalen i vekst, og blødde lite ved fødsel. Kun 150 ml. Morkaka kom fint ut rett etter hen ble født også :) har fått god oppfølging og veksten har blitt fulgt opp med ultralyd i uke 24, 32, 36 og flere ganger på slutten av svangerskapet. Fikk også tett oppfølging av kommune jordmor mtp blodtrykk og sf-mål. Alt har vært fint gjennom hele svangerskapet med både meg og baby :)

Hei fra sniker. Jeg har nettopp født en sprek og perfekt baby med velamentøst navlesnorfeste.
Baby var helt innenfor normalen i vekst, og blødde lite ved fødsel. Kun 150 ml. Morkaka kom fint ut rett etter hen ble født også :) har fått god oppfølging og veksten har blitt fulgt opp med ultralyd i uke 24, 32, 36 og flere ganger på slutten av svangerskapet. Fikk også tett oppfølging av kommune jordmor mtp blodtrykk og sf-mål. Alt har vært fint gjennom hele svangerskapet med både meg og baby :)

Åå:Heartred Tusen takk for at du tok deg tiden til å skrive! Og det var ekstremt betryggende å høre! Gratulerer såå masse:Heartbigred!!
jeg skal på ultralyd nå på mandag igjen ( da er jeg uke 24 ).
jeg var veldig nervøs for om babyen skulle overleve det, og om jeg kom til å blø masse masse ved fødsel.
gjorde de noe annerledes rundt fødselen din med tanke på at du hadde det?

Åå:Heartred Tusen takk for at du tok deg tiden til å skrive! Og det var ekstremt betryggende å høre! Gratulerer såå masse:Heartbigred!!
jeg skal på ultralyd nå på mandag igjen ( da er jeg uke 24 ).
jeg var veldig nervøs for om babyen skulle overleve det, og om jeg kom til å blø masse masse ved fødsel.
gjorde de noe annerledes rundt fødselen din med tanke på at du hadde det?

Ble livredd selv da de nevnte det på rutine ultralyd, og det hjalp ikke å Google. Så da tenkte jeg at det var greit å skrive noe om at det faktisk kan gå veldig veldig fint og!
De gjorde ingenting spesielt under/etter fødsel. Slik jeg har skjønt det er de forsiktige med å dra i navlesnoren for å få ut morkaka, og de venter ikke lenge med å gi medisin om det skulle se ut til at du skulle blø mye. Morkaka kom ut rett etter baby Ble født. Ble også kjent på magen flere ganger enn jeg kan huske å ha blitt med første babyen min. Og de spurte meg flere ganger etter jeg hadde født hvordan blødning min var. Alt var helt fint :)

Back
Topp