Vel, det var jo ikke bare bare

Mamasusie

Forelsket i forumet
Jeg var jo på legen idag pga bekkene mitt, men nå har det kommet nye regler ang sykemeld. Før jeg eventuelt kan få sjukemeld, så må jeg snakke med jobben om de kan tilrettelegge for meg.
Ser ikke for meg hvordan de kan gjøre det i en bhg da, men.
På butikkjobben kan jeg vel kun sitte i kassa, men tror faktisk ikke at ryggen klare det i 8 timer selv om det kun er 1-2 dager i uken.
Gjenstår bare å se nå da hva jobbene sier. Skal snakke med de i slutten av uken, da nærmer ferien seg slutten :)
*spent*
 
Det fikk jeg beskjed om sist jeg gikk gravid og. Men jeg jobber på et sykehjem da. Og da satte de inn en ekstra på jobb siden jeg ikke kunne ta noen tunge løfte. Men endte med sykemelding. Men legen min foreslo at det var bedre å søke om svangerskapspenger i stedet for sykemelding. Dette er noe de ordner på NAV. Blir på en måte det samme som sykepenger, bortsett fra at det går ut på at man ikke kan jobbe pga svangerskapet og ikke pga sykdom :) 

Håper det ordner seg for deg :)
 
Rart at legen min ikke foreslo det da. Kanskje jeg heller skulle ha søkt om det istede.
Får snakke med legen min om det igjen når jeg skal dit i midten av august :)
 
jordmor sa de til meg, mye bedre å ta ut svangerskapspenger :))))
jeg er i en situasjon der jeg har veldig vond i ryggen, men har ferie nå å skal se hvordan det går, men kan ikke ordne svangerskapspenger osv pga jeg skal ta fagprøve 23 august.....
håper de virkelig går bra til da..
 
Skal snakke med en jordmor her på bygda i tillegg, så kan høre hva hun også sier :) Veldig greit om jeg kunne brukt det istede for ei sykemelding. Er så kjipt å være sykemeldt..
Åh, skal krysse fingrene mine for at det vil gå bra til da! Er heldigvis ikke sååå lenge til den 23 aug :)
Lykke til på fagprøva! :))
 
ja, det er kjempe kjedelig å være det..
takk for det, og håper bare ryggen holder :)
 
Jepp.. Spesielt for noe slikt.. men har man ikke valg så må man jo bare..
skal krysse fingre for at ryggen holder :))
 
Jeg har også vært hos legen idag pga bekkenet. og at det er ekrsta stressende på jobb i en liten periode nå. Så fikk sykemeld til søndag i og med at jeg har hatt så vondt at jeg ikke klarer å legge meg eller snu meg i senga. Jeg har slitt med bekkene sidne uke 5 har gått ukentlig til fysio og fått akupunktur. Det stabiliserer bekkene og holder smertene ved et punkt som jeg kan tåle. 

Jeg har hatt en sykemelding for ikke så lenge siden. så etter sykemeldingen så skal jeg prøve å gå på jobb noen dager og prate med sjefen om tilrettelegging dersom det ikke var mulig skulle jeg komme tilbake til legen sa hun ;)

Anbefaler fysio akupunktur og har også hørt at kiropraktor er å anbefale. det har jeg brukt før svangerskapet.
Ellers må man bare fortelle hvor ille det er. at man ikke klarer å reise seg uten hjelp. ikke klarer å gjøre jobben godt nok. Har ikke så mange andre råd å gi. Jo et foresten jeg har kjøpt et støttebelte på boots samarit apotek i sandnes. Boots skal ha flere apotek i norge. du kan jo høre med dem. Jeg skal si verden ble ny med det belte støtter hele ryggen og litt magen :)
 
Så trasig det må være å ha så vondt! Så ille er det ikke med meg enda, men bare jeg gjør noe i en liten time, så verker jeg i flere timer etterpå..
Har fått henvisning til fysio, så skal ringe imårra å få ordnet med det. Akupunktur utgår da jeg hater nåler. Prøvde det under første fødsel, skjer ikke igjen. Hehe.

Får håpe sjefen klare å tilrettelegge for deg da :) Er jo det beste det så sant den tilretteleggingen ikke er så god for bekkene allikevel.. Er jo aldri godt å vite..

Har vært på noen timer med kiropraktor før jeg ble gravid. Han var imponert over at jeg i det hele tatt klarte å gå slik som nederste del av ryggen var :P
Men har ikke turt nå mens jeg er gravid..
Jeg er faktisk sykemeldt til den 17 aug da. Jeg har misforstått opplegget hennes.
Men det var fordi hun nå går ut i ferie og ikke kan ta oppfølging før det.
Så skal snakke med jobbene i mellomtiden å sjekke hva som kan gjøres..
Tenkte å prøve meg frem litt når sykemelding går ut, men stygg redd for at jeg blir mer som en belastning på jobben enn hjelpsom...
Åh, ja, støttebelte! Det har jeg tenkt å få skaffet meg, men har helt glemt det! Bra du foreslo det ;)
 
Back
Topp