Vekttråd!

oppdatert lista mi igjen, lå på 63,1kg nå på tirsdag, da var jeg 33+3, så vekta har liksom stagnert litt ser det ut til. Så da er jeg oppe i +8,1kg så langt :)
 
Er i uke 33 nå, har gått opp ca 13 kg. Er omtrent der jeg var ved fødsel med første barnet. Er det vanlig å gå opp mer med nr to, evt når en skal ha guttebarn ifht jentebarn? Tror ikke jeg gjør noe annerledes med kostholdet denne gangen, og er dessuten mer i aktivitet. (Har en toåring , er i full jobb, har hund som må på tur hver dag, og tener 2-3 ggr pr uke) Føler ikke jeg er noe "tjukkere", men har en enorm mage! Får stadig kommentarer som "er det sikkert at det bare er 1???" "oj, har du så lenge igjen til termin, det trodde jeg ikke..." osv Føler meg også mye mer gravid denne gangen, og har følt det mye lengre! Andre som har lignende erfaringer?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Uke 35+5

Gikk ned 10 kg i starten. De gikk opp + at det kom 5 ekstra kg. Så gikk jeg ned 2 kg. Veide meg sist rundt uke 34 så hadde da gådd opp ca. 3 kg fra start vekt.... Må vel gå på vekta igjen for å se om det er kommet noen kg mer eller mindre. Har begynt å spy igjen :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jaa, da har jeg nådd +15kg. 15,5 for å være presis. Veldig klar for å miste de kiloene nå :p
 
Staret på 57 kg og gikk ikke opp de første tre månedene. Nå har jeg sakte begynt å gå litt opp. Tror jeg veier 62 kg nå, er 22 uker på vei. Litt vanskelig å følge med, for jeg mistenker at badevekta hjemme er ødelagt. Skal til jordmor om to uker, så blir spennende å se da:rolleyes:
 
Er det normalt hos dere å veie til jordmor? Gjør dere dette hvergang da?

Aldri blitt veid, det har heller ikke blitt tatt opp noe om det. Men har fulgt med vekten selv, i spenning av å se hvor mye/lite den endrer seg :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er det normalt hos dere å veie til jordmor? Gjør dere dette hvergang da?

Aldri blitt veid, det har heller ikke blitt tatt opp noe om det. Men har fulgt med vekten selv, i spenning av å se hvor mye/lite den endrer seg :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg har fått beskjed om å veie meg hver gang, men har alltid svart at jeg har veid meg hjemme. Registrerer ikke jordmor vekta di på alle kontroller? Det er jo en av de tingene som alltid blir registrert, sammen med urinprøva og blodtrykk??
 
Jeg har fått beskjed om å veie meg hver gang, men har alltid svart at jeg har veid meg hjemme. Registrerer ikke jordmor vekta di på alle kontroller? Det er jo en av de tingene som alltid blir registrert, sammen med urinprøva og blodtrykk??


Blodtrykk og urin blir sjekka hvergang. Men vekta har hun aldri tatt opp :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Blodtrykk og urin blir sjekka hvergang. Men vekta har hun aldri tatt opp :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg har forstått det slik at det er litt forskjellig praksis på dette. Jeg veier meg hver gang jeg er der, men det gjorde ikke venninna mi. (Hun fikk forøvrig mange ul-undersøkelser underveis pga komplikasjoner i tidligere svangerskap.kr Det som er viktig er jo at babyen vokser normalt, og det finner man vel like mye ut av SF mål, ettersom det er så mye annet som påvirker vekta... I tillegg er det vel også for å passe på i forhold til svangerskapsdiabetes, og det finner man vel også ut på andre måter.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg veier meg på alle kontrollene (jordmor og lege er på samme sted), vekten der viser mye mindre så har ikke gått opp like mye der siden jeg ikke var på kontroll før jeg var over 12 uker ;) har gått opp 6 kg på den vekten :) de legger merke til om jeg ikke har gått opp eller de gangene jeg hadde gått ned 0,5-1 kg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
jeg har veid meg på alle kontroller jeg har vært på, både hos lege, jordmor og på sjukehuskontrollen med ou..
men vekta til jm måler ikke likt med vekta mi hjemme da, så på helseskjemaet mitt veier jeg omtrent 2 kg mindre enn jeg gjør hjemme.. :laughing002

begynte på ca 68 kg, og ligger nå på 71 kg (

da jeg gikk med storebror var vekta viktig, siden jeg hadde myyyye vann i kroppen og jm var bekymra for svangerskapsforgiftning.. da veide jeg 83 kg på det meste, og eksploderte da jeg var omtrent like langt på vei som nå..
 
Back
Topp