vekttap

Lena89

Gift med forumet
jeg er ikke noe særlig kvalm og spyr ikke. spiser ofte. men likevell til nå har jeg tatt av 3 kg siden jeg ble gravid. altså nå har jeg mer enn nok å ta av. men er dette vanlig? minifrøet får fortsatt d den trenger for å bli stor å sterk?
 
Vet ikke hvorfor du går ned i vekt men selv om du ikke er kvalm og spyr (du er heldig!) så kan jo matlysten din bli redusert. Selv har jeg i perioder vært innlagt i svangerskapet for å få væskebehandling da jeg ikke får i meg vått eller tørt. Men nei, fosteret blir ikke påvirket av dette. Det er heller du som tar støyten:)
 

Det er tydelig at kroppen har en stor jobb å gjøre ja!

Her har jeg til tross for jul, og mer spising enn vanlig(først var jeg bare sulten konstant, og nå er jeg kvalm og småspiser en del), gått ned ett pr kilo.

Når min Mormor hørte om den store magen min(jeg prøvde å forklare dette med overstimulering), fikk jeg beskjed om at det IKKE hadde noe å gjøre med babyen i hvertfall. For hun har vært gravid 7 ganger, og alle gangene hadde hun gått ned i vekt de første 2-3 mnd..he he. 

 
jah matlysten kan jeg ikke skryte av. men tvinger i meg mat. så jeg ikke skal få mindre energi osv. trenger den siden jeg er dagmamma for 2 stk på 14 mnd og 1 på 11 mnd. jeg drikker også mye vann. sist svangerskap gikk jeg ikke så mye opp, men tok aldrig av. men vertfall godt mini i blir noe påvirket da! :D
 
mange blir automatisk mer sunne i svangerskapene sine.

I forrige svangerskap la jeg ikke på meg før jeg var 5 mnd på vei el no sånt, og trengte ikke å skifte bukser før jeg var 20 uker på vei.. Denne gangen derimot, har jeg ikke noen forventninger om at det går like greit... Har jo fortsatt 5 kilo igjen fra forrige svangerskap... la på meg sinnsykt mye da jeg gikk ut i fødselsperm... har ikke godt av å ikke gå på jobb jeg...
 
Jeg har tatt av nesten 5 kg siden jeg ble gravid pga kvalme og oppkast :(
Men legen sa at den lille tok det den trengte og at det gikk bare ut over meg... Det er no litt godt å vite.
 
Tru du kan ta d helt med ro. I første svangerskap gikk jeg ned 10 kg fra 71-61. Men de siste 2-3 ukene la jeg på meg 15 kg. I andre svangerskap, gikk jeg ned. 5 kg før jeg mot slutten la på meg 10 kg.
Begge barna var 3.5 kg ved fødsel 
 
Back
Topp