Vektsovepose fra Moonboon - erfaringer?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Vi har en frøken som nå er i en periode med mange oppvåkninger og separasjonsangst. Jeg lurer på om noen har erfaring med vektsoveposen til Moonboon?

De skriver følgende: «Vektprodukter til babyer og barn er utstyr som er spesielt utviklet til å hjelpe kroppen med å finne ro og øke søvnkvaliteten. Formålet med tyngden er at den ekstra vekten på kroppen kan hjelpe nervesystemet til å roe seg ned og gi en følelse som minner om en klem.»

Vi bruker allerede nattpose, så behøver ikke svar på om jeg har prøvd det.

Jeg har ikke erfaring med akkurat denne, men vi hadde vektpose til jenta vår fra 11 mnd og en god stund fremover. Vi slet veldig med oppvåkninger på henne pga flere ting. Det stoppet ikke oppvåkningene helt, men det ble litt bedre.

Vi brukte en vektpose i noen måneder. Synes ikke egentlig det utgjorde noen enorm forskjell på nettene. Våknet fortsatt gjerne en gang i timen og samsov, haha. Sov inne med den på dagen og sov da litt bedre.

Jeg opplever litt forskjell med og uten vektpose.
Vi har den fra Moonboon, og poden er 6,5 mnd.

Om han ikke bruker den så kaver han mye mer, og ligger ofte og sparker meg gjennom natten (vi samsover).

Med vektpose så ligger han mye roligere, og har til nå aldri snudd seg over på magen i søvne heller.

Vi bruker fortsatt tid på å få ham til å sovne, og sliter også med noen oppvåkninger frem til jeg legger meg - så jeg vet ikke om vektposen hjelper så veldig mye på å få ham til å føle «nærhet». Men som sagt, synes han sover roligere med den, og da får jeg også en bedre natt mtp at vi samsover :)

Vi har swadlet frem til nå (3 mnd) og var veldig spent på overgangen. Kjøpte vektprose fra dreamland baby men regner med det er samme prinsipp som mobbing, og det har gått kjempefint.
Vi har det ganske kaldt på rommet så han ligger også halvveis inni en saueskinnspose som egentlig er til vogn, mulig denne også gir litt følelse av «swaddle».

Litt før barnet bikka ett begynte vi å bruke vektposen fra moonboon, den har funket bra. Nå sover hun stort sett i egen seng hele natten, og om hun må over i vår seng noen ganger så sover hun bedre der også med vektposen på

Back
Topp