Vektoppgang

Huff, føler vekta virkelig går oppover nå! 25+1 gått opp 8,2 kg. Men nå er det jo adventstid og jeg er så himla glad i julegodt og småkaker :hilarious: Jaja, regner med vekta stagnerer etterhvert, av erfaring sist graviditet så fristet ikke mat så veldig de siste ukene. Og uansett, lager jo et liv, vektoppgang er normalt prøver jeg å si til meg selv.

Jeg har faktisk gått ned igjen litt. Var på mitt høyeste på 78kg i uke 22, litt ned uka etter og så veide jeg meg nå etter ferien og da var jeg på 76.5. Mulig jeg har vært mer aktiv på ferie. Kanskje spist mindre snacks. Ellers kan det vel være varierende vannansamling og uregelmessige dobesøk... hva tror dere?

Jeg har faktisk gått ned igjen litt. Var på mitt høyeste på 78kg i uke 22, litt ned uka etter og så veide jeg meg nå etter ferien og da var jeg på 76.5. Mulig jeg har vært mer aktiv på ferie. Kanskje spist mindre snacks. Ellers kan det vel være varierende vannansamling og uregelmessige dobesøk... hva tror dere?
Tenker væske kanskje har en god del å si her? Om du har vært varmt, så mister du vel fort litt vannvekt..?

Hei!

Hvor mye har dere gått opp i vekt så langt?

Jeg er 26+5 og har lagt på meg 20 kg….prøver å ikke legge vekt på det, men synes det er litt mye.

Det skyldes nok en voldsom appetitt på usunne ting og lite aktivitet…
Jeg har gått opp like mye! Jordmor har ikke kommentert dette og jeg trøster meg med historier fra flere som har gått opp 30+ og likevel mistet alt igjen en tid etter fødsel
:)

Jeg er 29+4, og har gått opp ca 11-13 kg. Litt usikker på hva akkurat startvekt var. Denne gangen hadde jeg noen gode kg ekstra fra start. Men har begynt å slått meg litt til ro med vektoppgangen, men er spent på hvor mye det blir til slutt.. men jordmor er fin og støttende:Heartpink

Mitt første svangerskap var jeg veldig slank, og gikk opp rundt 20 kg. Mitt andre var jeg fortsatt slank, men gikk opp ca 30 kg! Men mye av det viste seg å være vann, og gikk ned en god del den første tiden. Men kom meg aldri helt tilbake til startvekt :smiley-ashamed004

Back
Topp