Vektoppgang

Bkno9021682

Andre møte med forumet
Noen andre her som sliter med å akseptere vektoppgangen i svangerskapet? Er ikke kjempe mange kilo jeg har lagt på meg men kjenner det er en stor tilvending, og også å akseptere at man går opp endel i vekt. Er i uke 22+1 og har gått opp 3/4 kilo, start vekt 60kg

Syntes ikke det er veldig deilig å se at kiloene går oppover må jeg innrømme. Har gått opp 5 kilo siden jeg ble gravid og håper jeg slipper å gå opp mere enn 5-7 kilo til.

Sliter litt med å godta at det er «vanlig»... :shifty:
Trent mye styrke og crossfit så veid en del av den grunn... starta på 66... nå er jeg på 72 :meh: tok tid før jeg gikk opp, skjedde liksom nå siste 4 ukene... er 22+1 nå :)

Jepp. Men det er mye fordi jeg la om livsstilen for et par år siden og gikk ned 25 kg. Jeg var så fornøyd med kroppen min da jeg ble gravid og sliter med å akseptere forandringene gitt. 21+3 og gått opp 6 kg

Noen andre her som sliter med å akseptere vektoppgangen i svangerskapet? Er ikke kjempe mange kilo jeg har lagt på meg men kjenner det er en stor tilvending, og også å akseptere at man går opp endel i vekt. Er i uke 22+1 og har gått opp 3/4 kilo, start vekt 60kg
Sliter litt mer med det nå enn hva jeg gjorde i første svangerskapet. Fullt mulig jeg husker feil, men i første svangerskap følte jeg at jeg ikke «så» kiloene før magen kom (ganske sent), og da var den liksom ferdig kuleformet og «stram» fra starten av.

Nå føles alt bare som en diger valk som disser og tyter ut over buksekanten :( Ligger også i bakhodet at jeg gikk opp myyye sist, og måtte jobbe en del for å bli kvitt de kiloene igjen, og jeg er redd jeg ikke vil ha like mye tid og overskudd til å ta den runden en gang til med to små som ellers vil kreve sitt i hverdagen.

Er det ikke 12-16kg som er normal vektoppgang? Hvis du sliter på 3-4 kg så kan du jo prate med jordmor, du skal jo opp en god del mer etter hvert (antar du ikke var ekstremt overvektig ved start).

Back
Topp