Vektoppgang

FrøkenFru92

Andre møte med forumet
Jeg er i uke 22 nå og fremdeles rundt 10kg i minus i forhold til startvekta mi. Utgangspunktet mitt var riktignok litt høyt, så det er nok ingen krise. Kjenner likevel jeg begynner å bli litt nervøs for klumpen i magen når jeg tar opp mindre vitaminer og mineraler enn hva som er vanlig (pga operasjon) og derfor må på vekstkontroller senere. Er også litt redd for at vekta plutselig skal fyke opp..

Hvordan går det med dere og vektøkningen deres? Flere som vet de skal på vekstkontroll?
 
Jeg er ikke bekymret. Har gått opp 3 kg, men hsr å ta av så det er ok. Er på vekstkontroll 2. uke da jeg er gravid med eneggede tvillinger.
 
Gikk ned en del pågrund av hyperemesis, vekten stoppet nede på 62kg å nå veier jeg 63kg i uke 24+5.

Var på vekstkontroll i uke 24+0 å baby var +1% så den tar det den trenger :p
 
Jeg har gått opp ca. 5 kg fra da jeg ble gravid per i dag, men har vippet mellom 4 og 5 kg en stund. Er i uke 21. Jeg var(og er) overvektig, så må inn på vekstkontroll om ca tre uker.
 
Uke 22 og opp 11 kg:arghh:
Jeg er av de heldige som legger på meg en del i graviditeten, opp 25 kg med de to vi har fra før av :/
 
Jeg har gått ned 9 kg.. En smule usikker på hva jeg veier nå.. Da vekta har streika :p
Men skal på vekstkontroll om 1 uke ( Er da 25 uker på vei) Så en til i uke 28/29. Pga første mann var -40% når han blei født.
 
Uke 25 og 8kg! Håper jeg ikke legger på meg så voldsomt mye mer da det kan bli dyrt å bytte ut klesskapet, hehe. Var normalvektig fra før. Veier 65kg nå
 
Jeg gikk ned to kg i begynnelsen og er nå nesten tilbake til start vekt, men jeg har mye og ta av så stresser ikke med det. Kroppen prioriterer babyen så hun får det hun skal ha. 21+ 4 i dag
 
Jeg var normalvektig før graviditeten, gått opp 7 kg i uke 25. Forrige graviditet la jeg på meg 17 kg (8 kg netto). Med kolikkbaby, konstant bæring og dype knebøy var de kiloene borte på få måneder...
 
5 kg opp, uke 23. Jeg trives ikke akkurat nå, har blitt bredere over hofte og lår og fått endre større bryster, men nesten ingen mage. :p
 
Overvektig fra før, gikk ned 9 kg i første trimester, i uke 23 hadde jeg gått opp 5 kg fra første trimester.
 
Opp 18kg foreløpig:( Jaja. Gikk fra 61kg til 92kg med førstemann.
 
Opp 18kg foreløpig:( Jaja. Gikk fra 61kg til 92kg med førstemann.


Jeg og! Men klarte aldri gå ned alt. Gått ned halvparten av det jeg gikk opp hver gang jeg har vært gravid:.. sååå 10 kg igjen etter hver svangerskap (har 3 barn og veier 30 kg mer enn før barn) nekter at dette skal skje denne gangen :confused:
 
Jeg og! Men klarte aldri gå ned alt. Gått ned halvparten av det jeg gikk opp hver gang jeg har vært gravid:.. sååå 10 kg igjen etter hver svangerskap (har 3 barn og veier 30 kg mer enn før barn) nekter at dette skal skje denne gangen :confused:
Jeg kom meg aldri ned på 61 igjen, men kom til 63. Får se hvordan det går denne gangen. Nå skal jeg i alle fall ikke bli gravid flere ganger. Det har vært mye jobb å gå ned igjen. Kiloene har på ingen måte rent av meg. Rett før fødsel av nr 2, veide jeg 95kg. Ble lei meg da jeg gikk på vekta 3 dager etter fødsel og første tall fremdeles var 9....
 
Opp 13 kg her, og det kom plutselig i full fart :/ la på meg 25 kg med de to andre også så jeg ender nok opp med det denne gangen også. Heldigvis har jeg klart å komme meg ned igjen til startvekt begge gangene, men det har tatt nærmere halvannet år. Kroppen er likevel ikke den samme etter barna, bærer preg av de ekstra kiloene med hengepupper og slappfisk kropp :shifty: ;) Men det er ALT verdt det:Heartred
 
Jeg har lagt på meg 5 kg ,og er i uke 27 nå. Sist gikk jeg opp 14 tilsammen og regner med det sikkert blir sånn nå og;)
Blitt eldre da- og merker jeg er mindre opptatt av kropp osv denne gangen:)
Det er en lykke å få bære frem et barn, og jobben med å få av seg noen av disse kiloene krever en god innsats når man er ferdig med svangerskapet, men det meste går vel av når man blir litt mer aktiv igjen♥️
 
Back
Topp